Alla inlägg den 23 december 2015

Av Göran - 23 december 2015 22:28

Ho, ho, ho... För att citera den amerikanska varianten av jultomten. Så säger ju annars inga RIKTIGA tomtar! Nej, riktiga tomtar frågar bara om det finns några snälla barn. Och det finns det ju alltid. Överallt.

Säkert finns det också fler än jag som i den spädaste barndomen oroligt undrat om tomten vet om alla hyss och rackartyg man ju faktiskt hade hittat på under det gångna året. Men jag hade tur varje år.

Lite längre fram fattade jag förstås också sambandet mellan att min morbror reste sig för att gå och köpa Expressen och tomtens ankomst. Men lydig och väluppfostrad som jag var höll jag förstås god min för att mina yngre kusiner skulle få leva ett år till i villfarelsen att tomten finns.

Annars mår jag ganska gott just nu. Mina arbetskamrater på skiftlaget är i detta nu på fabriken och jobbar nattskift och räknar in storhelgstillägg för en 12-timmars natt. Medan jag sitter här och redan har gjort mitt nattskift fast på dagen och bara i åtta timmar. Jag sitter alltså hemma vid datorn med ett glas god whisky och tjänar pengar. Sämre kan man väl ha det, eller hur?
Produktiv har jag varit också sedan jag kom hem. Har rullat och stekt drygt 100 köttbullar samt griljerat och provsmakat min julskinka med hemlagad senap efter mormors gamla recept. Spellistan med julmusik på Spotify skvalar ur högtalarna på lagom volym (Just nu: "En julsaga" med Peter Jöback och Cookie´s´n´ Beans). Har lyssnat på både Happy X.mas med John Lennon och Jussi Björlings fenomenala O helga natt för att komma i rätt stämning.

Så därför önskar jag härmed er alla en alldeles underbar jul med lagom mycket mat och dryck. Ägna gärna också en stund åt att vara tacksam över hur lyckligt lottade vi faktiskt är som får ha det så här bra. För gudarna ska veta att det inte är alla förunnat.

Imorgon är det arbetsdag eller rättare sagt arbetsnatt. Vid 17-tiden åker jag till "gruvan" för att jobba min sista natt innan 14 dagars ledighet. En ledighet då jag visserligen ska jobba en del extra men jag hinner nog vila ändå.

Var rädda om varandra i slott och koja och sänd en tanke till alla de som har det sämre! GOD JUL!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards