Alla inlägg den 27 oktober 2021

Av Göran - 27 oktober 2021 18:50

Under det år som nu är på väg att rinna ifrån oss har det öppnats ett nytt hamburgerhak här i närheten, Det är stjärnkockasbröderna Jureskog som öppnat en filial till. De finns ännu inte på så många platser i landet men nu finns de alltså i Norrlands shopping-Mekka, Birsta strax norr om stan. 

Dit åkte vi igår för att proväta och det går ju fort och smidigt tack vare den där förhatliga bron och motorväg hela vägen dit. Fast egentligen har ju ju inget emot själva bron utan det är broavgiften jag ogillar intensivt.

Hur som helst så blir mitt omdöme... Fem raketer av fem möjliga! Eller plus eller getingar eller vad man vill. Det var rikigt, riktigt gott. För det första så var brödet så mycket godare än de där från korvbrödsbagarn som Sibylla använder. Och jag undrar om det inte är därifrån de andra kedjorna köper sitt bröd också.

Sen var det ju inga maskinpressade burgare utan de såg ut som om man lagt dem på grillen i form av en klump eller boll och tryckt ut dem med en stekspade eller så. Oregebundna i formen vilket tyder på det. Gott, som sagt, om än inte sådär väldigt vackert att titta på. Deras pommes slog också det mesta jag smakat i den vägen. Ser ut såhär!

   

Överst en närbild och sen en bild på hela brickan. Allt lagas direkt efter beställning, alltså inga burgare som legat på varmhållning i en halvtimme och blivit uppblött av ketchup o dressing. Om du som läser bor i någorlunda närheten av en Jureskogs hamburgeri så rekommendera jag verkligen ett besök.

Nu ska jag ta mig ett glas rött och klappa mig själv på axeln för att jag kom igång med att städa ur bilen idag. Det behövs liksom en utvändig tvätt innan kylan kommer på allvar.

Ha det gott, kära ordbrukare i Almunge, Vivstavarv, Kullavik och Påarp. Vi ses!





Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards