Alla inlägg den 30 juni 2021

Av Göran - 30 juni 2021 11:19

SÅ var EM i fotboll över då. För Sveriges del, i alla fall. Ukraina gjorde fler mål och vann följaktligen. Och vi är ju i gott sällskap. Världsmästarna Frankrike och eviga finalisterna Tyskland är också utslagna, Så från och med nu är jag dansk supporter så länge de är kvar i turneringen.

Väntar nu bara på att Magnus ska ringa från bilverkstaden och säga att Madame Citroen är klar för avhämtning. Mot betalning, dessvärre... Drygt fyra tusenlappar vill de ha för att byta ett hjullager. Men eftersom jag inte klarar det själv och inte heller har någonstans att hålla till så är det ju bara att slanta upp. Tanken var ju att de skulle få fylla kylmedium till AC;n på samma gång men när jag fick veta att jag tjänar en tusenlapp på att åka en mil till en annan bilskruvarfirma så valde jag att inte beställa det här.

Det ska bli skönt att få hem henne igen. Det känns liksom konstigt att hon inte står på sin P-ruta då jag tittar ut genom mitt sovrumsfönster. Att kunna åka och handla när jag det passar mig och inte behöva besvära min tama husmekaniker.

Han har dock ställt upp mer än jag har begärt av honom så jag funderar på att bjuda ut honom på lunch imorgon. Han bjöd mig förra veckan då han fick veta att ett av de lunchställen han brukar besöka hade raggmunk med fläsk på menyn. Något vi båda gillar. Just det hittar jag ingen som har på menyn imorgon men det finns mycket annat gott så det blir bra ändå.

Idag blir det dock stekt torsk med hemlagad remouladsås här hemma. Innan dess tänkte jag försöka komma till skott med att hänga upp den sänglampa som jag köpte för mer än ett år sedan men som sedan dess legat bortglömd i ett skåp. Funderar på att möblera om lite också i sovrummet samt dammsuga och svabba av golven.

Kanske hittar jag någon ursäkt för att skjuta upp det till imorgon eller nån annan dag, vi får se. Men jag har varit duktig i mina egna ögon änå den här veckan och hängt upp hyllplanen över skrivbordet som inte blivit av på mer än två år. Jag har nöjt mig med den lilla hylla som äldre sonen lämnade när han flyttade ut.

Men i måndags kom yngstingen på att just den hyllan skulle passa perfekt till hans behov efter att han möblerat om så jag lät honom ta ner den och hjälpte till att få upp den på hans vägg istället.

Därmed blev det ju liksom nödvändigt att hänga upp de hyllor jag haft liggande så länge för även om den andra var liten så bar den ju upp en del saker som måste få en ny plats.

Regeringskrisen orkar jag inte ens oja mig över. Såg på nätet hyss att en S-märkt minister vars namn jag glömt avgår för att fylla upp en riksdagsplats efter sin ersättare som är sjukskriven. På så sätt får S, C, MP och V tillsammans 175 mandat som man hoppas ska rösta fram Löfvén som nygammal stadsminister när man använt sin majoritet för att rösta bort Kristersson från den posten. Så för centern är det väl lite av ett vägval vilken sida man vill samarbeta med. Nyamko Sabuni och hennes liberaler har ju anslutit sig till KD, M och SD medan C tycks hålla fast vid att de inte ska samarbeta med Sverigededmokraterna. 

Tja, den som lever får se i Emmaboda, Blidösund, Karshamn och Mattmar. Akta er för att överdosera solen, kära ordbrukare. Vi bleka nordbor tål inte lika mycket som de som bor runt Medelhavet


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards