Alla inlägg den 6 oktober 2022

Av Göran - 6 oktober 2022 21:21

"Katt i fönstret, träd på torg. Timmarna står stilla..." Ett lite bortglömt mästerver av Lundell som jag gärna vill dela med minaära ordbrukare

Min egen text till samma melodi blir; "Katt i fönstret, svamp på bord..." Detta eftersom bilden ser ut så här...

 

Den kommer från mitt eget bildarkivv från förra hösten men kunde lika bra ha varit tagen i år. Så gott om svamp har det nämöigen varit även  år.

Nästa bikd visar vad jag har ägnat dagen åt...



 

Rätt! Jag har kokat ärtsoppa idag och avnjutit den till middag, Sonen bakade baguetter som vi åt till den makalösa soppan så nog har vi njutit så att det räcker. Dessutom står i frysen inte mindre än sju stycken väl tilltagna portionsförpackningar av nyss nåmnda soppa och väntar på ruggiga, gråkalla dagar då man behöver nåt gott att värma sig med. Det där med varm punsch som tillbehör har jag kanske aldrig riktigt förstått mig på men jag vet att många gillar det. En ostmacka på nybakt bröd och ett glas kall mjölk funkar bra för mig!

Anars... så förlorade Tmrå kvällens bortamach mmot serieledande Skellefteå, vad annat var väl att vänta?

Man krigade tappert i 60 minuter men serieledarna drog det lämngsta strået och vann med  6-2.

Inget att sörja över. Det är inte ett av de lag vi ska räkna medpoäng ifrån utan vi får vara glada att det inte blev värre. På lärdag bär det till igen med hemmamatch mot Örebro och då borde vi kanske ha bättre chanser.

Annars... så planerar jag att rulla och steka köttbullar imorgon och servera dem medstuvade makaroner för att glädja min parasiterande son. Hur jag eventuellt lyckas eller misslyckas med det står väl skrivet i stjärnorna...

Så det får jag återkomma om, kära ordbrukare i Vavd, Göksnåret, Vendelsö och Hargshamn.

Jag kommer tillbaka! Som en bumerang kommer jag ALLTID tillbaka...


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards