Alla inlägg den 9 oktober 2022

Av Göran - 9 oktober 2022 10:32

Så var det söndag igen då. Vaknade redan före fem imorse, pigg och rask. Nåja, så pigg och rask som nu sextiofyraåriga farbröder kan vara en söndagmorgon. Kanske beroende på att jag kröp i säng redan före kl. 22 igår, vilket är ganska sällsynt. Både somnade och vaknade ganska nöjd efter att ha bevittnat hur mitt favoritlag hamnade i underläge med två mål hemma mot Örebro. Men i paus mellan andra och tredje perioden var det visst nån som svvingat ett trollspö för plötsligt var det Timrå som stundtals spelade ut Örebro. Man gjorde också både 1-2 och 2-2 innan 20 minuter gått så det blev förlängning och sedan vann Timrå den följande straffläggningen. Men det gick åt fem straffar för båda innan Emil Pettersson kunde sprätta in segermålet.

Idag möter GIF Sundsvall IFK Göteborg och även om jag inte har några förhooppningar om vinst eller ens oavgjort så kommer jag att titta på matchen via streamingstjänsten som TV-leverantören bjuder på säsongen ut.

På TV;n kan jag inte se den men via datorn funkar det bra. Gällande TV så har jag förlorat alla viasatkanalerna inklusive TV3, 6, 8 och 10. De kom inre överens med min kabelleverantör men det är inget jag sörjer över. Det är inte mycket på dessa kanaler som jag tittar på. Ibland går fotbollsmatcher i sexan men jag får väl missa dem då.

Annars... så tittade jag faktiskt på en hel långfilm efter hockeyn igår. En svensk film som hette "Comedy queen"  som handlar om en tonårstjej vars psyksjuka mamma nyss tagit sitt liv. Bra film som rekommenderas till den som har tillgång till CMores kanaler eller streamingtjänster.

F.ö har jag väl inte så värst mycket planer för dagen utom att jag måste åka ut till Willys en sväng och köpa hem lite saker som tagit slut eller är nästan slut.

Så därmed önskar jag mina kära ordbrukare en trevlig söndag tillsammans eller var för sig i Ödåkre, Herrljunga, Fruängen och Bastuträsk. Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards