Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Göran - 25 oktober 2014 22:45

Eftersom jag varje år hitintills bloggat om "Så mycket bättre" i TV4 så ska jag inte göra något undantag denna höst. Och eftersom jag mer eller mindre lever enligt tesen att "det var bättre förr" tycker jag självklart att de första två årgångarna av programmet var bäst. Men efter att ha bevittnat kvällens avsnitt (där Orup var huvudperson) känner jag mig upplyft av flera av de andras tolkningar av hans låtar.

Att Orup är en hitmaskin vet väl de flesta vid det här laget. Och att Carola skulle välja just "Sjung hallelujah" förvånade väl knappast någon. Men för mig var det Amanda Jensen som var den stora behållningen av programmet. Hennes tolkning av den närmast odödliga "När vi gräver guld..." var SÅÅÅÅ j-a bra. Och såååå oväntad!

Om 10-15 är eller så, tror jag att Amanda kommer att parkera på ungefär samma nivå som Carola när det gäller popularitet hos svenska folket. Personligen är jag ju ingen större fan av frk Häggqvist men kan ju ändå inte förneka att hon har en gudabenådad röst. Och den ger henne såklart en plats i mångas hjärtan!

Till nästa säsong har jag en drömsättning av deltagare i detta program. Jag utesluter husguden Lundell eftersom jag är säker på att han aldrig skulle medverka i något dylikt. Men hoppas intensivt på Robert Broberg (vilken låtskatt denne man lämnat efter sig), Lisa Nilsson, Dan Hylander, Nisse Hellberg från Wilmer X, Monica Törnell och gärna också Jessica Andersson (ni vet hon som är gift med Dregen). Lars Winnerbäck är en annan artist jag gärna skulle se i programmet liksom Per Gessle/Marie Fredriksson, Jerry Williams, Py Bäckman, Annelie Rydé eller varför inte Mando Diaos sångare vars namn jag glömt just nu. 

Så... njut av helg och ledighet, kära ordbrukare! Fånga dagen, annars gör någon annan det!

Imorgon blir det ännu ett träningspass som förhoppningsvis ska vara lite hårdare än dagens (hur nu det ska gå till utan att jag kräks av utmattning) 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards