Direktlänk till inlägg 1 augusti 2021

Söndagstankar (igen!)

Av Göran - 1 augusti 2021 09:30

Och sommar-OS rullar vidare. Och igår fick vi ju inte bara ett svenskt guld utan även silver i diskus. Kan tänka mig att Rikcy Bruch ler i sin himmel! Daniel Ståhl och Simon Pettersson bärgade de ädlaste medaljerna igår. Och jag lyckades missa att se det. Men ändå inte...

Satt bakom ratten i Madame Citroen då jag miindes att finalen börjat. Så jag slog på radion och så här efteråt sörjer jag inte över att jag inte såg det på TV. Radiosporten är underskattad när det gäller att följa idrottsevenemang. De skapar nästan mer spänning än när man sitter och ser det på TV.

Dessutom tycker jag att Discovery, som har sändningsrätten av OS, är sämre än både SVT och TV4 på att producera bra sändningar. Sönderryckt av reklam blir det också så radion är min vän i dessa tider.

Om OS rullar på så tycks ändå sommaren ha satts lite på paus igår och idag. Ganska mulet och under morgonen strilade ett stilla regn på fönsterblecket här utanför. Vilket gladde mig eftersom det är så torrt ute att man knappast kan hoppas på svamp ännu. Men det kom så lite att jag är rädd att det varken för till eller ifrån.

Jag har lagt en bit karré i min slow-cooker så den får bli söndagsmiddag med potatis och nån sås som jag vispar ihip med stekskyn som grund. Såg igår att jag hade grönpeppar hemma som inte använts på länge så kanske det får bli stuket på såsen.Det passar väldigt bra till fläskkött, tycker jag.

V75 igår började bra med att jag satte en spik och även prickade vinnaren i andra avdelningen dör jag bara streckat två. Men i avdelning tre sprack det som ett byxarsle då min mest betrodda spik svek mig. Resten gick dock in och man kanske borde vara nöjd med sex rätt av sju. Och det kan jag väl medge men när utdelningen på sexorna bara är 26 kronor så ger det ju inte anledning till några glädjeskutt precis. Men... Bättre lycka nästa gång!

Nu ska jag fixa mig lite förmiddagskaffe och sedan gå en liten promenad i skogarna här ovanför. Ha en härlig söndag, kära ordbrukare i Laholm, Näsviken, Ytterlännän och Viggbyholm. Vi ses!

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

7 augusti 2021 06:54

Här har det inte regnat på länge men det är ännu lite fukt kvar efter sista ovädret som gav 40 mm. Jag vinkade hej då till Sonen som drog iväg mot Skåne efter en månads semester. Det blir faktiskt tomt men jag har nya besök att vänta på. En brorsdotter kommer imorgon och en annan är redan här men det mörknar nu och svalorna turbomatar sista kullen och tranorna har gett sig iväg alldeles för tidigt. Jag har lite mer tid nu och ska börja läsa bloggar. Jag har varit dålig på det ett tag nu

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Göran

7 augusti 2021 07:41

Inget konstigt med att du prioriterar annat när du har mkt folk omkring dig! Det gör du alldeles rätt i, tycker jag. Själv spenderar jag nog lite för mkt tid vid databurken just nu men jag har börjat tvinga mig själv att försöka komma igång mer nu. Det går sakta men det går...

 
wiolettan

wiolettan

7 augusti 2021 17:17

Du får göra som en del andra, stänga av ljudet på TV apparaten och lyssna på radion och se på matchen på TV.
Fotboll, där blev det silver och det är ju glädjande fast tjejerna var så besvikna. De trodde och hoppades så starkt på guld denna gång.
Här har det regnat nästan hela dagen i dag och det är skönt och välbehövligt och vad jag förstår så vandrar regnet vidare norröver så det kanske kommer till dig också.
Trevlig helg önskar jag dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Göran

7 augusti 2021 20:17

Tackar o önskar detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards