Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019
Just nu är jag enastående förbannad på min leverantör av TV, internet och telefoni. Telefonin och internet funkar som det ska. Men jag har problem med TV:n som började i fredags kväll. Ljudet är någorlunda ok men bilden är stillbild som byts efter några sekunder. Alltså gick jag in på hemsidan eftersom jag tidigare fått hjälp den vägen. Och jag har tragglat mig igenom hjälpguiden flera gånger, startat om och bytt kablar och Gud vet allt. Och det slutar med att jag får upp en text på skärmen att de behöver komma i kontakt med mig för att lösa problemen.
Javisst, men HUR FAN DÅ, Telia??? Hur i helvete får man kontakt med detta jätteföretag? Ringa? Jodå, jag gjorde det och knappade mig fram genom femtioelva menyer i deras automatiska växel. Då kommer beskedet att min väntetid beräknas till 72 minuter...
Jamen..., SJUTTIO-FUCKING-JÄVLA-TVÅ FÖRBANNADE SATANS MINUTER!!! FÖR I HELVETE, TELIA!!!
Alltså... är ni inte kloka på Telia? Är det vad ni kallar kundservice? Jag kallar det kundförakt och nonchalans.
Bara för skojs skulle ringde jag 90 200 en gång till och valde en annan väg i menyerna. Låtsades att jag tänkte bli kund hos dem. Där var det inga 72 minuters väntetid minsann...
Tidigare har jag fått hjälp via en livechatt men den hittar jag inte heller längre. Där var det också en viss vntetid men inte så lång som idag för att göra en felanmälan.
Jag är ju ganska säker på att det är min digitalbox som har havererat och behöver bytas ut. Något liknande hände för ett par år sedan (då var det bredbansroutern som pajade) och då kom jag endera fram fortare eller så hade jag mer tålamod än nu. Då löste det sig direkt genom att jag fick åka till min närmaste Telia-butik där man reserverade en router åt mig.
Men väntar och därigenom ockuperar min egen telefon för omvärlden i en timme och tjugo minuter gör jag bara inte.
Har god lust att skicka dem ett brev med gammal hederlig brevbärarpost och säga upp samtliga affärer med detta företag. Men som sista utväg valde jag att skälla på dem via bloggen istället.
Jag har nämligen spytt galla på dem tidigare här i bloggen och nästan alltid har någon från Telia skrivit någon sorts förklaring i kommentarsfältet. Så det hoppas jag händer idag också.
Och då kan du, Telia-anställde, lika bra gå in på min presentation för där hittar du min mailadress. Sen kan du ju be supporten för TV-boxar kontakta mig!
Bara en dryg vecka kvar nu. Till det där som man längtade så vansinnigt till i barndomen. Idag ser jag mer fram emot att det ska vara över än mot själva julen. Hur det blir i år vete gudarna. Möjligen sitter vi här och ugglar för oss själva, yngsting...
Jag tycks vara inne i ett stim just nu. Från att ha haft 8-20 besökare per dag får jag pllötsligt 50-60 och t.o.m mer vissa dagar. Man undrar ju om det är någon slumpgenerator i det stora högkvarteret som hängt sig och skickar alla som slumpar runt j...
Fredag den trettonde går mot sitt slut utan att några allvarliga incidenter inträffat. Åtminstone inte för mig. Tvärtom skulle jag väl snarare säga eftersom Timrå spelade ut Karlskrona på hemmaisen ikväll och vann med klara 5-1. Siffrorna kan ju lj...
Bromsade in och mellanlandade här ett slag innan sängdags. Kanske blir det ett inlägg, kanske inte. Beslöt mig för att låta fingrarna dansa på tangentbordet för att se om de kan skapa något värt att publicera eller inte. Arbetsveckan lider mot sitt...
När jag går och lägger mig ikväll, om någon timme eller så, är det ett helt år tills jag vaknar. Eller? Jo, men det måste det ju vara för då jag lägger mig är jag sextioett och imorgon bitti blir jag sextiotvå. Och det är ju en skillnad på ett år. ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 | 4 |
5 |
6 | ||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | 12 |
13 | |||
14 |
15 |
16 |
17 | 18 | 19 |
20 | |||
21 |
22 |
23 |
24 | 25 |
26 |
27 | |||
28 | 29 | 30 |
31 | ||||||
|