Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019

Förbannade Telia

Av Göran - Måndag 28 okt 12:03

Just nu är jag enastående förbannad på min leverantör av TV, internet och telefoni. Telefonin och internet funkar som det ska. Men jag har problem med TV:n som började i fredags kväll. Ljudet är någorlunda ok men bilden är stillbild som byts efter några sekunder. Alltså gick jag in på hemsidan eftersom jag tidigare fått hjälp den vägen. Och jag har tragglat mig igenom hjälpguiden flera gånger, startat om och bytt kablar och Gud vet allt. Och det slutar med att jag får upp en text på skärmen att de behöver komma i kontakt med mig för att lösa problemen. 

Javisst, men HUR FAN DÅ, Telia??? Hur i helvete får man kontakt med detta jätteföretag? Ringa? Jodå, jag gjorde det och knappade mig fram genom femtioelva menyer i deras automatiska växel. Då kommer beskedet att min väntetid beräknas till 72 minuter...

Jamen..., SJUTTIO-FUCKING-JÄVLA-TVÅ FÖRBANNADE SATANS MINUTER!!! FÖR I HELVETE, TELIA!!!

Alltså... är ni inte kloka på Telia? Är det vad ni kallar kundservice? Jag kallar det kundförakt och nonchalans.

Bara för skojs skulle ringde jag 90 200 en gång till och valde en annan väg i menyerna. Låtsades att jag tänkte bli kund hos dem. Där var det inga 72 minuters väntetid minsann...

Tidigare har jag fått hjälp via en livechatt men den hittar jag inte heller längre. Där var det också en viss vntetid men inte så lång som idag för att göra en felanmälan. 

Jag är ju ganska säker på att det är min digitalbox som har havererat och behöver bytas ut. Något liknande hände för ett par år sedan (då var det bredbansroutern som pajade) och då kom jag endera fram fortare eller så hade jag mer tålamod än nu. Då löste det sig direkt genom att jag fick åka till min närmaste Telia-butik där man reserverade en router åt mig.

Men väntar och därigenom ockuperar min egen telefon för omvärlden i en timme och tjugo minuter gör jag bara inte.

Har god lust att skicka dem ett brev med gammal hederlig brevbärarpost och säga upp samtliga affärer med detta företag. Men som sista utväg valde jag att skälla på dem via bloggen istället.

Jag har nämligen spytt galla på dem tidigare här i bloggen och nästan alltid har någon från Telia skrivit någon sorts  förklaring i kommentarsfältet. Så det hoppas jag händer idag också.

Och då kan du, Telia-anställde, lika bra gå in på min presentation för där hittar du min mailadress. Sen kan du ju be supporten för TV-boxar kontakta mig!


 
ANNONS
 
skogsnuvan

skogsnuvan

Måndag 28 okt 15:23

Ja nog blir man förvånad när ett stort företag som Telia inte ens har folk som kan svara i telefon i rimlig tid. Jag har aldrig klarat av att få svar någon gång när något varit fel så det är tydligen vanligt att det är så. Hua man blir alldeles kall om något börjar krångla för då har man hamnat i ett elände utan slut. Känner med dig.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

Måndag 28 okt 15:29

Ja, det ska bli intressant att se om de läser min blogg. När jag skällt på dem tidigare har det kommit ett svar inom några timmar i kommentarsfältet. Tydligen har de anställda som bevakar vad som skrivs på sociala media och skickar vänliga svar. Jag får väl ringa på slaget åtta imorgon bitti så borde väl inte kön vara sååå lång, tycker man. För jag måste ju få kontakt med dem. Har skickat mail från hemsidan också men ingen reaktion än så länge.

 
Telia

Telia

Tisdag 29 okt 09:39

Halloj Göran!

Detta var verkligen ingen mysig tisdagsläsning och du ska självklart inte vara utan tv från oss.

Vi gör vårt yttersta för att besvara alla som ringer in till oss så snabbt som möjligt, då många kontaktar oss just nu. Du har annars inte provat att skriva in till oss på vår Facebooksida istället? Där kan vi hjälpa dig med en felsökning och du slipper sitta i en telefonkö, så du kan spendera din lediga tid med något annat än i en kö! Hur låter det? :)

Vi inväntar ditt meddelande på Facebook och vi hoppas självklart, att vi kan ordna så du får tillbaka din tv!

Med vänliga hälsningar

Fredrik Björn
Kommunikatör

http://https://www.facebook.com/telia

Göran

Tisdag 29 okt 10:56

Ja, titta där kom det! Ett flåshurtigt meddelande från en representant för skam-bolaget.
Till att börja med så vill jag berätta att det finns människor som inte finns på Facebook utan bara i verkligheten. Här ser du en!
Om Telia gjorde sitt yttersta så hade de löst problemet med köerna för flera år sedan. Jag är nämligen inte den ende som klagar utan ni får massor av klagomål varenda dag men väljer att inte åtgärda problemet. Antagligen därför att en ökad bemanning på kundservice inte garanterar att Telias vinst ökar som de vill att den ska.
72 minuters väntetid är aldrig OK. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Då kan man inte komma och påstå att man är mån om sina kunder. Det enda intresse som "Felia" har av oss är att få betalt för sina fakturor. Visst är det väl konstigt att om ni skickar ut en betalningspåminnelse så är det ingen väntetid alls! Då har ni tid, minsann. Nej, lägg ner hyckleriet om att kunden är viktigt - vi är bara er mjölkko som ska generera vinst till ägarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Söndag 15 dec 20:59

Bara en dryg vecka kvar nu. Till det där som man längtade så vansinnigt till i barndomen. Idag ser jag mer fram emot att det ska vara över än mot själva julen. Hur det blir i år vete gudarna. Möjligen sitter vi här och ugglar för oss själva, yngsting...

Av Göran - Lördag 14 dec 21:31

Jag tycks vara inne i ett stim just nu. Från att ha haft 8-20 besökare per dag får jag pllötsligt 50-60 och t.o.m mer vissa dagar. Man undrar ju om det är någon slumpgenerator i det stora högkvarteret som hängt sig och skickar alla som slumpar runt j...

Av Göran - Fredag 13 dec 21:14

Fredag den trettonde går mot sitt slut utan att några allvarliga incidenter inträffat. Åtminstone inte för mig. Tvärtom skulle jag väl snarare säga eftersom Timrå spelade ut Karlskrona på hemmaisen ikväll och vann med klara 5-1. Siffrorna kan ju lj...

Av Göran - Torsdag 12 dec 21:49

Bromsade in och mellanlandade här ett slag innan sängdags. Kanske blir det ett inlägg, kanske inte. Beslöt mig för att låta fingrarna dansa på tangentbordet för att se om de kan skapa något värt att publicera eller inte. Arbetsveckan lider mot sitt...

Av Göran - Måndag 9 dec 20:11

När jag går och lägger mig ikväll, om någon timme eller så, är det ett helt år tills jag vaknar. Eller? Jo, men det måste det ju vara för då jag lägger mig är jag sextioett och imorgon bitti blir jag sextiotvå. Och det är ju en skillnad på ett år. ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Följ bloggen

Följ Tankar och betraktelser från en amatörfilosof med Blogkeen
Följ Tankar och betraktelser från en amatörfilosof med Bloglovin'

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se