Direktlänk till inlägg 28 oktober 2019

Förbannade Telia

Av Göran - 28 oktober 2019 12:03

Just nu är jag enastående förbannad på min leverantör av TV, internet och telefoni. Telefonin och internet funkar som det ska. Men jag har problem med TV:n som började i fredags kväll. Ljudet är någorlunda ok men bilden är stillbild som byts efter några sekunder. Alltså gick jag in på hemsidan eftersom jag tidigare fått hjälp den vägen. Och jag har tragglat mig igenom hjälpguiden flera gånger, startat om och bytt kablar och Gud vet allt. Och det slutar med att jag får upp en text på skärmen att de behöver komma i kontakt med mig för att lösa problemen. 

Javisst, men HUR FAN DÅ, Telia??? Hur i helvete får man kontakt med detta jätteföretag? Ringa? Jodå, jag gjorde det och knappade mig fram genom femtioelva menyer i deras automatiska växel. Då kommer beskedet att min väntetid beräknas till 72 minuter...

Jamen..., SJUTTIO-FUCKING-JÄVLA-TVÅ FÖRBANNADE SATANS MINUTER!!! FÖR I HELVETE, TELIA!!!

Alltså... är ni inte kloka på Telia? Är det vad ni kallar kundservice? Jag kallar det kundförakt och nonchalans.

Bara för skojs skulle ringde jag 90 200 en gång till och valde en annan väg i menyerna. Låtsades att jag tänkte bli kund hos dem. Där var det inga 72 minuters väntetid minsann...

Tidigare har jag fått hjälp via en livechatt men den hittar jag inte heller längre. Där var det också en viss vntetid men inte så lång som idag för att göra en felanmälan. 

Jag är ju ganska säker på att det är min digitalbox som har havererat och behöver bytas ut. Något liknande hände för ett par år sedan (då var det bredbansroutern som pajade) och då kom jag endera fram fortare eller så hade jag mer tålamod än nu. Då löste det sig direkt genom att jag fick åka till min närmaste Telia-butik där man reserverade en router åt mig.

Men väntar och därigenom ockuperar min egen telefon för omvärlden i en timme och tjugo minuter gör jag bara inte.

Har god lust att skicka dem ett brev med gammal hederlig brevbärarpost och säga upp samtliga affärer med detta företag. Men som sista utväg valde jag att skälla på dem via bloggen istället.

Jag har nämligen spytt galla på dem tidigare här i bloggen och nästan alltid har någon från Telia skrivit någon sorts  förklaring i kommentarsfältet. Så det hoppas jag händer idag också.

Och då kan du, Telia-anställde, lika bra gå in på min presentation för där hittar du min mailadress. Sen kan du ju be supporten för TV-boxar kontakta mig!


 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

28 oktober 2019 15:23

Ja nog blir man förvånad när ett stort företag som Telia inte ens har folk som kan svara i telefon i rimlig tid. Jag har aldrig klarat av att få svar någon gång när något varit fel så det är tydligen vanligt att det är så. Hua man blir alldeles kall om något börjar krångla för då har man hamnat i ett elände utan slut. Känner med dig.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Göran

28 oktober 2019 15:29

Ja, det ska bli intressant att se om de läser min blogg. När jag skällt på dem tidigare har det kommit ett svar inom några timmar i kommentarsfältet. Tydligen har de anställda som bevakar vad som skrivs på sociala media och skickar vänliga svar. Jag får väl ringa på slaget åtta imorgon bitti så borde väl inte kön vara sååå lång, tycker man. För jag måste ju få kontakt med dem. Har skickat mail från hemsidan också men ingen reaktion än så länge.

 
Telia

Telia

29 oktober 2019 09:39

Halloj Göran!

Detta var verkligen ingen mysig tisdagsläsning och du ska självklart inte vara utan tv från oss.

Vi gör vårt yttersta för att besvara alla som ringer in till oss så snabbt som möjligt, då många kontaktar oss just nu. Du har annars inte provat att skriva in till oss på vår Facebooksida istället? Där kan vi hjälpa dig med en felsökning och du slipper sitta i en telefonkö, så du kan spendera din lediga tid med något annat än i en kö! Hur låter det? :)

Vi inväntar ditt meddelande på Facebook och vi hoppas självklart, att vi kan ordna så du får tillbaka din tv!

Med vänliga hälsningar

Fredrik Björn
Kommunikatör

http://https://www.facebook.com/telia

Göran

29 oktober 2019 10:56

Ja, titta där kom det! Ett flåshurtigt meddelande från en representant för skam-bolaget.
Till att börja med så vill jag berätta att det finns människor som inte finns på Facebook utan bara i verkligheten. Här ser du en!
Om Telia gjorde sitt yttersta så hade de löst problemet med köerna för flera år sedan. Jag är nämligen inte den ende som klagar utan ni får massor av klagomål varenda dag men väljer att inte åtgärda problemet. Antagligen därför att en ökad bemanning på kundservice inte garanterar att Telias vinst ökar som de vill att den ska.
72 minuters väntetid är aldrig OK. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Då kan man inte komma och påstå att man är mån om sina kunder. Det enda intresse som "Felia" har av oss är att få betalt för sina fakturor. Visst är det väl konstigt att om ni skickar ut en betalningspåminnelse så är det ingen väntetid alls! Då har ni tid, minsann. Nej, lägg ner hyckleriet om att kunden är viktigt - vi är bara er mjölkko som ska generera vinst till ägarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Tisdag 19 mars 09:38

En gång i den första halvan av sjuttiotalet då min lillebror kanske var 3-4 år hörde han en gång vuxna tala om datum och säga att det var den nittonde. Varefter han genast kommenterade med det lila barnets omedelbara logik att "Då är det väl den ti...

Av Göran - Måndag 18 mars 06:46

Så var det över då! För den här gången. Slutfarmat och avgjort. Och när det nu var som det var är jag väl rätt nöjd att det blev som det blev. Jag var inte särskilt imponerad av någon av finalisterna i förväg men vinnaren var abslout den jag var mi...

Av Göran - Fredag 15 mars 10:16

Idag är en minnesdag för mig. Idag är det åtta år sedan jag och Madame Citroen blev ett par. Visst gnisslade det lite i början med en kupéfläkt som inte funkade och krävde flera reparationer plus bråk med bilfirman som krånglade lite. Men de gav me...

Av Göran - Torsdag 14 mars 10:50

Vet att jag verkat negativ i flera av mina senaste inlägg men det kan inte hjälpas. För en vecka sen skrev jag om domen mot föräldrarna som tvingat sitt lilla barn att dricka ättika som förstörde hennes magsäck så den måste opereras bort. Åtta års ...

Av Göran - Onsdag 13 mars 20:13

Jomen visst gör det ju det! Börjar dra ihop sig som rubriken lyder idag. Kollar på kvällens Farmen och som jag trodde valde Pehr Tim till förstekämpe.  Det var också min första tanke då vi fick veta att han skulle göra ett kämpeval idag.Då fick han...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards