Direktlänk till inlägg 22 april 2022

"För åtta år sedan"

Av Göran - 22 april 2022 11:50

Då och då skriver jag ju här om hur roligt jag tycker det är med bloggens "backspegel". Den där lilla kolumnen märkt "Tidigare år" med andra ord. Just denna dag har även föranlett mig att skriva om ett inlägg jag skrev den här dagen för åtta år sedan och konstaterat att det är ett av de inlägg som jag är mest nöjd med. Så även idag. Därför ska jag än en gång tipsa mina kära ordbrukare  att klicka på "För åtta år sedan" och läsa mina ord om "Den tursamma generationen. Helst hade jag velat lägga ut en repris men man kan inte kopiera texten från bloggarna här och klistra in nån annanstans. Och så ska det kanske vara också.

Den är inspirirerad av text som skrevs av f.d akademiledamoten Peter Englund. Men originalet hittar jag inte längre men vill ändå hänvisa och tala om varifrån inspirationen kom. Och jag har ju inte heller snott hans text rakt av utan gjort min egen version av den. Och den känns nästan än mer aktuell idag. Eller vad tycker du, kära ordbrukare?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Torsdag 16 maj 11:43

Nästan nyss var det vinter. Sen kom våren smygande på tårna men motades ut av senkommen snö igen. Som inte stannade så länge utan försvann på några dagar. Men man hann knappt ens njuta av våren för de senaste tre dagarna har vi haft nästan sommarvä...

Av Göran - Onsdag 15 maj 12:42

På mitt förra inlägg fick jag en kommentar från Krister. Han skrev att reklamen spaltade upp min blogg alldeles för mycket. Jag svarade lite uppgivet att jag var medveten om saken men inte visste vad jag skulle göra åt det. Det vet jag nu. Och har ...

Av Göran - Tisdag 14 maj 11:45

Succé även igår i hockey-VM för vårt käraste landslag, Tre Kronor. Igår var det Tysklands tur att få en lektion i "hur den svenska grisen biter". Citatet vet jag inte varifrån det kommer men jag gillar att använda det emellanåt. Det blev rena, rama...

Av Göran - Måndag 13 maj 08:23


Den trettonde idag. Men inte fredag den trettonde som jag hade som rubrik på mitt hittills enda blogginlägg för detta datum. Lite märkligt att det bara finns ett eftersom jag redan för två år sedan satte upp målet att varje datum på året skulle inneh...

Av Göran - Söndag 12 maj 06:08

Ibland undrar jag om demensen redan börjat smyga sig på mig. Fast om jag bara tänker efter en aning så vet jag ju att det inte är nåt nytt. Att då och då vara lite disträ är kanske en del av min personlighet. Då låter det genast mindre negativt. Bä...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards