Alla inlägg den 13 december 2019

Av Göran - 13 december 2019 21:14

Fredag den trettonde går mot sitt slut utan att några allvarliga incidenter inträffat. Åtminstone inte för mig. Tvärtom skulle jag väl snarare säga eftersom Timrå spelade ut Karlskrona på hemmaisen ikväll och vann med klara 5-1.

Siffrorna kan ju ljuga lite ibland men om jag säger att Timrå dessutom vann skottstatistiken med 29-8 så förstår väl alla att det handlade om spel mot ett mål i stort sett.

Så då har man alltså (nästan i alla fall) överlevt ännu en fredag den trettonde utan större missöden. På jobbet var det en helt normal fredag även om vi fick många leveranser som skulle läggas ut på rätt hylla/fack så vi hittar dem lätt när någon kommer och vill ha ut dem från oss. Men det gjorde ju bara att tiden gick snabbare än när det är stiltje.

Vid tvåtiden beslutade jag att nyttja lite av all plusflex jag samlat på mig och gå hem lite i förväg. Efter en snabb dusch ställdes kosan mot Birsta och godisjätten Candyworld där jag handlar råvaran för mitt missbruk, nämligen snus.

510 kronor tar de för en stock (tio dosor) General lössnus, extra stark. På min närbutik här hemma vill de ha 62 kronor per dosa. Alltså tjänar jag 11 kronor för varje dosa om jag handlar på CW istället.

Det låter ju egentligen som småpengar men om man istället säger att jag spar 110 kronor per stock så låter det genast som en betydligt bättre slant.

Nej, man är och förblir en småhandlare. Det är lika bra att erkänna på en gång. Någon storfräsare är man inte och lär aldrig bli. Om nu inte Eurojackpoten tickar in förstås...

Men den sannolikheten är så försvinnande liten att den nästan inte finns. Ändå gör den ju det om man har spelat. Och jag har ju en stående rad sedan några år så jag får väl kolla av den innan jag kryper ner under täcket och spänner fast grimman runt skallen.

Sov gott, kära ordbrukare i Vuollerim, Skags Udde, Tjörn och Österbybruk. Vi ses igen! När andan faller på...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards