Direktlänk till inlägg 28 februari 2021

Sorg och glädje

Av Göran - 28 februari 2021 21:18

Jamen, lite sorgligt kändes det att min favorit till slutseger i Farmen fick åka hem ikväll efter en hård och rättvis kamp i Tinget där Daniel visade sig vara snäppet vassare när det kom till att såga av träbjälkar. Men efter 20 år som snickare har man väl skaffar sig en viss teknik, antar jag. Inte för att jag tror att det handsågas så värst mycket nuförtiden när det finns elektriska hjälpmedel för nätsan allt men det ingår väl ändå liksom i yrket att kunna hantera en såg.

Så vem väljer Phillipp som storbonde? Ger han sin baneman, Danile, den gesten som ett tecken på respekt? Eller väljer han sin polare, Allan, för att säkra hans närvaro på Farmen en vecka till? Eller tar han någon helt annan?

Det enda jag är 100 % säker på är att veckans storbonde inte kommer att få en vecka till i bästa sängen. Honom var han ju både arg och besviken på efter att han blivit först gårdskämpe och sedan även förstekämpe samma vecka. Imorgon kväll vet vi.

Glädjen som var en sorg och en besvikelse först består väl av Timrås heroiska vändning borta mot Södertälje SK. I första perioden såg Timrå ut att ha tappat all motivation och SSK kunde göra både 1-0, 2-0 och 3-0. I den andra akten fyllde man på med att göra också 4-0 innan Timrå fick in en puck i deras mål. Södetälje ledde med 3 mål då tredje peroden började och inte många fans framför TV-apparaterna vågade hoppas på vinst, gissar jag. 

Men man kämpar sig tillbaka så att det står 4-4 vid full tid och i den förlängning som följde avgjorde man matchen och fick åka hem med två inspelade poäng till.

Allsvenskan är redan vunnen. Det enda som återstår att spela för är väl några rekord man har chans att slå. Då är det kanske inte så konstigt om man inte ger allt redan från start i alla matcher. Men att vända ett så stort underläge visar ändå på klass och lagmoral. Ny match borta mot Västervik i övermorgon. Så jag gissar att man inte åker hem emellan utan bor på hotell i två nätter innan dess.

Hotell är inget som känns aktuellt för min egen del. Dels finns inte finanserna för några resor just nu och dels ska jag ju börja jobba imorgon igen. Dock gruvar jag mig inte nämnvärt för då jag kollade arbetsschemat i slutet av sista natttskiftet såg jag att jag är uppsatt som truckförare igen och det trivs jag ju alldeles utmärkt med.

Så nu har jag brett två omgångar med mackor. Två stycken med stekta ägg på till förmiddagskaffet vid 10-11 och två med ost att äta till ärtsoppan som finns i matlådan framåt eftermiddagen.

Har lite tur även med skiftschemat för Timrå spelar på tisdag kväll och då hinner jag hem till slutet av första perioden ungefär. Nästa match är på fredag och då jag ju gått av sista natten och är ledig.

Nu väntar snart sängen så jag får väl avrunda här och tillönska mina kära ordbrukare en fortsatt härlig söndagkväll och natt samt en fin måndar i Ödeshög, Timmernabben, Bollstabruk och Ransäter.

Vi ses! När andan faller på...

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

1 mars 2021 10:43

Jag blev också besviken för jag hade önskat att han vann En snäll och trevlig kille. Nu vet jag inte alls hur det blir. Blir en spännande vecka

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards