Direktlänk till inlägg 24 mars 2021

Väntans tider...

Av Göran - 24 mars 2021 16:27

Onsdag över landet och världen. Ledig dag, mitt i friveckan för mig. Om man vill uttrycka det lite fint kan man säga att jag ägnar dagen åt rekreation inför kommande skiftcykel som börjar på lördag morgon. Men kanske är det ärligare att säga att jag mest bara latat mig genom dagen. Finanserna blomstrar ju inte precis såhär dagen innan löning vilket absolut bidrar till stillsamheten. Man åker inte precis och storhandlar eller traskar runt i köpcentra för nöjes skull.

Så då har jag kostat på mig att mest bara slöa och sitta vid datorn en stund då och då.

Jag väntar ju på att klockan ska bli tio minuter i sju för då börjar sändningen från match nummer två i den allsvenska kvartsfinalen mellan Timrå och AIK. Och efter måndagens överkörning är jag full av tillförsikt inför kvällens drabbning. Som det såg ut då så har jag svårt att tro annat än att vi vinner ikväll igen på hemmaplan och får sedan åka till Kungl- Hufvudstaden på fredag för bortamatch. Och går det som jag tror och hoppas så tar säsongen slut för AIK då. Jag tror att Timrå skickar dem på sommarlov i tre raka matcher. I alla fall om man lyckas hålla farten från i måndags uppe.

Ingen storhandling, som sagt, men eftersom jag lovat sonen stuvade makaroner till middag så måste jag ändå få hem lite mjölk och ett paket stekfläsk som han ville ha till makaronerna. Efter nedläggningen av vår lokala butik så är det en mindre ICA-butik som ligger närmast men Lidl är bara en aning längre och jag tänkte att det är säkrare ur smittosynpunkt att handla där eftersom ICA-affären är rätt liten. När jag kom fram åkte dock ögonbrynen i höjden för parkeringen utanför var nästan full med bilar. Men inne i butiken var det ändå glest mellan kunderna och jag funderade lite över det. Jag kom fram till en gissning att många kanske parkerar där, eftersom det är gratis, när de ska traska runt i city ett slag. Det ligger ju helt klart inom gångavstånd. Och.... Gratis är ju gott!

Men det är förstås bara min gissning. Handlandet gick fort och geschwinnt och numera är middagen både tillagad och uppäten och disken står just nu och blir diskad i maskinen Så nu ber jag mina kära ordbrukare i Käckelbäcksmon, Lagfors, Söråker och Gökböle att hjälpa till att hålla tummen för Timrå mot AIK ikväll. (Samtliga nämnda platser ligger i Timrå kommun) Mot SHL!

 
 
wiolettan

wiolettan

24 mars 2021 17:50

Tror som du att det känns fint att parkera där för att gå lite runt och kolla eller handla någon annanstans. Det gjorde vi också ofta då det fanns en stor parkering vid en butikskedja, men där har de nu byggt höghus.
En "baravaradag" behöver vi alla, att ta igen oss på, gå ner i varv och bli som människa igen.
Oj, vad det var länge sedan jag åt stuvade makaroner, nu blev jag sugen på det, men har inga hemma.
Klart vi ska hålla på Timrå.
Trevlig kväll.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards