Direktlänk till inlägg 14 mars 2024

Nog är det väl självaste.... (Ni vet vem!)

Av Göran - Torsdag 14 mars 10:50

Vet att jag verkat negativ i flera av mina senaste inlägg men det kan inte hjälpas. För en vecka sen skrev jag om domen mot föräldrarna som tvingat sitt lilla barn att dricka ättika som förstörde hennes magsäck så den måste opereras bort.

Åtta års fängelse fick de.

Och det är egentligen ganska oviktigt hur länge de får sitta inne.

Det enda viktiga och dsen stora skyldigheten som samhället har är mot flickan själv.

Det borde finnas lagar där man kan upphäva föräldraskap, känner jag. Man borde kunna förbjuda såna människor att ens komma närmare än 5 mil från barnet de skadat.

För att garantera barnets säkerhet och samtidigt ge budkskapet till barnet att nu behöver du aldrig vara rädd för dem igen. Vi skyddar dig så länge de lever!

Igår dök det upp ett nytt, liknande och lika vedervärdigt fall i mitt eget hemlän, Västernorrland.

Då berättade lokalradion att en mamma nånstans i Ångermanland försökt förgifta sin lilla dotter. Dels hade hon injicerat insullin i barnet och dels odlade bakterier. Utredning pågår med brottsrubriceringen mordförsök.

Flickan är förstås omhändertagen och mamman sitter häktad.

Det är en ondska som verkligen gör mig helt förtvivlad inombords.

Jag förstår den inte! Hur KAN man???

Naturligtvis måste det handla om vuxna som lider av någon sorts störning när man gör såna här saker mot små försvarslösa barn. Som man egentligen borde skydda med näbbar och klor mot både ondska och faror av annat slag.

Men det värsta är att nästan samma grad av grymhet finns ju även hos vissa människor som är satta till att fatt beslut över våra huvuden. Hörde också på radion om en annan flicka som är fosterhemsplacerad i Sverige och har det bra hos fosterfamiljen. Hon trivs och mår bra och familjen vill för allt i världen ha henne kvar.

Men nu ska hon utvisas till Albanien.

TROTS att hon inte har några anhöriga kvar där.

Och TROTS att hon är så pass liten att hon inte har börjat i skolan ännu!!!

Där har ni dagens Sverige!

Världssamvetet!

Det demokratiska mönsterlandet på jorden!

Landet som sätter mänskliga fri- och rättigheter i högsätet!

Jag skäms! Fy, FAAAAAN, vad jag skäms över att mitt land bär sig åt på det sättet!!!

Men jag fattar ju.... Det ska ju minskas allt som går - antalet utlandsfödda alltså.

Så att skicka en liten ensam unge till en framtid på ett barnhem i Albanien där hon inte ens kan språket tar ju bort en invandrare ur statistiken. 

Och tar bort risken att hon KANSKE växer upp och blir gängkriminell och startar uupplopp eller säljer knark.

FÖRJÄVLIGT är det enda ord som ens är i närheten att beskriva vad jag tycker.

Har de inga hjärtan i kroppan alls på migrationsverket? Eller opererades de bort när nuvarande regering tillträdde?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards