Alla inlägg den 29 december 2018

Av Göran - 29 december 2018 21:49

Hade egentligen inte tänkt blogga nåt idag men så fick jag en kommetar från vännen "Skogsnuvan" som jag svarade på och då blev jag ju inspirerad. Kämpar fortfarande mot den stora tröttheten fastän det ju har vänt nu. Men de ljusarfe tiderna märks ju inte ännu. 

Har haft en ganska lat dag och suttit och nickat till mer än en gång både här framför datorn och i TV-soffan medan jag, som alla år, hemföll åt att titta på "Stjärnorna på slottet".

Vill minnas att jag bekände denna svaghet för 8-9 år sedan i ett blogginlägg från denna bloggs tidigaste barndom.

Sven Melander var huvudpersom redan i första programmet. Lite slöseri, kan jag tycka, eftersom han kanske är den som flest tittare är intresserade av. Och programmet var bra och intressant.

Och det kändes bra att han verkade pigg och glad trots den cancerbehandling han genomgick i våras. De gav oss flera falshbacks från både "maskinen" och "massakern" där höjdpukten för mig var sketchen med Sven och Åke Cato där man skulle prata om vad folk gillade att se på TV i Brasilien. Åke knäckte då ett helt nytt ord som inte heller stod i manus (Medel-snitts-Brasilianaren) som gjorde att Melander tappade fattningen totalt. Det skrattade jag gott åt och har sedan dess letat upp ett antal andra klassiker från Nöjesmassakern. Som den här till exempel...

Eller den här...

Eller klasikernas klassiker. Så otroligt bra...


Sjön att ösa klipp ur är nog bottenlös. Sök på "tuben" efter klipp från denna eminenta TV-serie och du kan skratt dig harmynt i flera dagar.

Första lediga dagen av fyra är snart till ända. Jag grillade revbensspjäll idag till mig och sonen. Det gäller ju att sprida ut julmaten så inte allt kommer på julafton. Imorgon ska jag testa något nytt. Jag ska laga köttfärssås i min slow-cooker. Enligt många ska det visst bli alldeles särdeles suveränt och dessutom ett efterlängtat avbrott i sill-, skink- och kalvsylteätande även om det visst är gott, det med.

Kanske återkommer med rapporter om det eller om Timrås match mot Linköping hemma i NHK arena. Vi får se...


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards