Alla inlägg den 10 december 2022

65

Av Göran - 10 december 2022 22:34

Snart är den över, min sextiofemte födelsedag. Liksom Nobeldagen. Som liten sa man till mig att det var för mig som hela stadens flaggor vajade denna dag. Jag var nog närmare skolåldern innan jag insåg att det inte förhöll sig på det sättet. Och numera är det ju inte heller något större event att fylla år. Särskilt idag har jag inte märkt av det så värst utom grattishälsningar på sms och Facecbook. Plus att båda mina äldre syskon ringt och gratulerat.

Nobelfesten var jag som vanligt inte alls inbjuden till utan min nobelmiddag avåts detta år på Burger King i Birsta. Det blev så eftersom snöyran försenade oss med dagnes flyttlass så jag tappade både lust och ork att åka hem och laga middag. Jag har alltså burit möbler och kartonger och annat upp och nedför trappor, lastat bil och kört.

Lite snö hade vi väl redan men idag tror jag Kung Vinter tyckte att det var dags att visa vem som regerar. Den här synen mötte mina ögon imorse då¨jag vickade på persiennerna.

 

20-25 cm är vi nog uppe i nu, tror jag. Men det är ju kallsnö så blir det plusgrader nån dag framöver läör det ju sätta sig ordentligt. Men det är vitt på marken i alla fall och så vill jag gärna ha det såhär års.

65 år har alltså gott sen det som skulle komma att bli Bokstavsskötaren bakom denna enkla lilla blogg såg dagens ljus för första gången. 65, va´! Tänka sig! Vart tog åren vägen?

Det är också premiär för nåt annat nytt idag. Sonens säng står visserligen kvar här men vi tog med madrassen för han ville sova i sitt första egna hem inatt. Så då är det alltså första natten som jag bor ensam.

Helt allena är jag dock inte. Batman bor ju kvar tills hans husse kommit i ordning någorlunda (sonens katt, alltså) men vi sover inte ihop.

Efter flyttlasset åkte vi, som sagt, till Burger King där jag åt min sista hambugare på ett bra tag. Med start imorgon ska kosten stramas upp nu och motionen likaså. Men idag blev det både nurgare, pommes och de så förtvivlat goda lökringarna. Maten sköljdes ner med Cola Zero. En sån där modern läskedryck som påstås helt sakna kalorier.

Sånt kommer jag inte heller att hälla i mig i fortsättningen. För att allt som smakar sött lurar kroppen och triggar sötsuget. Och det vill jag gärna undvika.

Därefter följde jag med honom till Willys för att skaffa hem det nödvändigaste i matväg för några dagar framåt. Slutnotan landade faktiskt bara på dryga 1100 trots att vi köpte så mycket basvaror. Vi åkte till det lite större Willys som har lite mer att välja på men till min förvåning var de aningen dyrare på flera varor än min näsmaste butik där jag oftast handlar. Trodde alla Willys hade ungefär samma priser.

Men nu är dagen gjord och den känns i armar, ben och fötter. Och sen någon minut även i ögonen och huvudet.

Så jag önskar mina kära ordbrukare en fortsatt skön lördagkväll och natt i Gäddede, Morkarla, Lysekil och Laholm.

Vi ses!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards