Alla inlägg den 29 december 2022

Av Göran - 29 december 2022 07:56

En våndans dag idag. Lite som när man ska till tandläkaren. Eller hur det var förr när jag skulle dit, för min svåra tandläkarskräck är ju faktiskt botad från inre krig ner till ett lättare obehag. Men dagens ångest beror på att jag ska in och besikta sonens Volvo idag. Kl 13 har jag fått tid på Dekra. Som tydligen rättade till vad de nu hade gjort fel när det stängdes av tillsynsmyndigheten som jag glömt namnet på för lite drygt ett år sen.

Den gången var det Madame Citroen som skulle kollas den 1/12 på morgonen. Men då jag kom dit var det svart i lokalernaa och det satt en lapp på dörren att stationen var stängd tills vidare.

Det skrevs lite i pressen men jag har inte koll på vad de gjort för att bli nedstängda. Men det spelar ju ingen roll heller för nu är ruljangsen igång igen och de är billigare än Svensk Bilprovning så då åker jag dit.

Den är ju gammal, S60;n. T.o.m två år äldre än Madamen som är av 2004 års modell, så man får kanske leva med att de hittar skavanker. Men hålla tummarna att det är fel man kan fixa själv eller åtminstone inte ruinerar en totalt.

Den har stått stilla sedan julaftonen så det ligger ett rejält lager av snö som först töat och sedan frusit igen. Temperaturerna har varit väldigt mycket upp och ner de senaste dagarna. Julafton var ganska kall men juldagen bjöd på nollgradigt och snöstorm. På annandgen fortsatte det att snöa av och till och det var t.o.m några plusgrader.

Sen igår small det till och blev minus tretton så den där igloon som naturen skapat runt Volvon kan bli tuff att rå på.

Annars.. så har jag latat mig duktigt efter julfirandet. Hade tvättstugan i förrgår och häpnade över hur lätt tvättkorgen var mot vad jag är van vid sen några år. Jag bar den utan större ansträngning fast jag även slitit lakanen ur min äsng och stoppat ner dem också. Och medan tvåtten torkade tänkte jag att jag struntar i att mangla lakanden som jag annars brukar. Jag la tillbaka samma lakan i sängen när de hade torkar helt enkelt.

Igår hade jag gjort lite planer att få lite gjort här hemma men det blev inte så mycket då heller. Jag slog på TV;n och kollade lite på damernas storslalom i världscupen medan jag strök mina skjortor från tisdagens tvättbestyr.

Idag tänkte jag försöka komma iväg till stan och gå och köpa mig en ny våg. För imorse då jag tog på mig brallorna fick jag flytta in spännet på livremmen ännu ett snäpp för att slippa gå och hissa upp byxorna hela tiden.

Så... det verakr som LCHF levererar även på ännu äldre gubbar än jag var förra gången jag var disciplinerad.

Igår hittade jag ett par pannbiffar sen före jul i frysen. Dessa tinades och värmdes och jag åt dem med återstoden av vitkålshuvdet som jag strimlade, stekte mjuk och hällde lite grädde över. Alldeles utmärkt smakade det och för första gången sen jag började landade jag under 30 gram kolhydrater. Planen var att hålla mig mellan 25-30 men jag tror att jag måste mjukstarta lite och försöka hålla mig under 40-45 eller så.

SHL ha rkört igång igen också och mina rödvita hjältar vann med 2-1 i Leksand i måndags. Igår var de i Växjö men där reäckte man inte riktigt till utan det blev förlust, 3-5. Imorgon möter man Malmö hemma och då har jag gott hopp om nya poäng. Lagen har spelar två matcher mot varandra hittills. Båda på deras hemmaplan och bägge gångerna har Timrå vunnit. Så då borde vi väl ha bra chans mot dem i hemmahallen också.

Nu närmar sig klockan halv nio och jag börjar känna mig lite sugen på frukost. Har ju bara druckit kaffe ännu så det är väl dags att gå och koka ett ägg eller två. En rejäl skål med grönsallad har jag redan hackat ihop som räcker hela dagen och kanske även till frukost imorgon. Viktigt med grönsaker till varje mål.

Håll tummarna för mig nu, kära ordbrukare, att bilen blir gofkänd för ännu ett år på gator och vägar!

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards