Alla inlägg den 11 december 2022

Av Göran - 11 december 2022 20:52

Tredje dagen med flyttkörning och bärande. Idag var det egentligen tänkt att vi bara skulle frakta två st byråar. Eller heter det byråer? Nåja, ni fattar ju, ni är ju inte dummare än så!

Resten av dagen skulle sonen ägna åt att plocka in sina kläder och annat i skåp o lådor. Men så ringde hans bror och tyckte att vi skulle frakta den tunga sängen idag istället för på tisdag som det var tänkt och planerat.

Så min eftermiddag blev helt annorlunda än jag tänkt. Bar gjorde grabbarna själva men som tur var dök Hans upp, min s.k tama husmekaniker. Varken han eller jag är längre i form för att bära tunga möbler uppför trappor men han bidrog med liten smartness och kunskaper. När han sett hur jobbigt mina söner hade det med bärandet plockade han fram spännremmar ur sin bil och snodde raskt ihop varsin primitv men fungerande bärsele åt dem. Vilket underlättade kånkandet avsevärt. Då kunde de lättare gå med rak rygg och bära med ben och armar.

Nu är den i alla fall uppe och han sover säkert lite bättre mot att ligga på bara bäddmadrassen på golvet.

Klockan var nästan halv sex när jag kunde åka hemååt och det var svindlande nära att jag föll för frestelsen att upprepa gårdagens middag. D.v.s åka och köpa mig en hamburgare med tillbehör för att snabbt och lätt få i mig lite mat.

Men jag motstod den och snitsade ihop en snabb middag här hemma istället. Hittade några frysta köttbullar och tre prinskorvar i frysen samt två kalla kokta potatisar. Det fick duga i hastigheten.

Och jag har inte ätit alltför många kolhydrater ändå eftersom jag stod på nästan noll innan middagen. Så imorgon ska jag förhoppningsvis skärpa till mig och hålla koll. 

Men det är bara första tiden som man behöver göra det. Man kommer snart in i tänket och då går det av sig självt.

Imorgon är det sista gången jag tvättar åt nån mer än mig själv så risken finns kanske att jag producerar nåt mer eller mindre meningsfullt här då. Jag har ju genom åren haft en viss förkärlek för att blogga mellan tvättarna.

Men det får vi väl se. Nu ska jag snart krypa ner i ett värmande, renande bad och bara må gott en stund.

Gör det ni med, kära ordbrukare i Bredaryd, Lillpite, Hunnebostrand och Lövstabruk.

Vi ses.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards