Alla inlägg den 22 oktober 2023

Av Göran - 22 oktober 2023 12:43

Igår var det Sibylla. Idag är det Marika och Marita som grattas på namnsdagen. Känner ingen med något av dessa namn dock även om jag har träffat på några Marikor och Maritor genom livet. Den enda levande med namnet Sibylla jag träffat var en lite cockerspanielvalp som en skolkamrat fick på sin tioårsdag för 55 år sedan. Men tack vare att han hade två små tvillingsystrar som inte ännu behärskade språket kallades hon "Billa" under resten av sitt liv.

Annars har jag precis avslutat ett timslångt program på youtube som var oerhört intressant.

De som tillhör mina trognaste ordbrukarna kanske minns att jag i somras skrev en serie om sju avsnitt om Palmemordet och mörkläggningen efter det. Samt förklarade orsakerna till mörkläggningen.

Det var under juli månad jag skrev "Den talande tystnaden" del 1-7. Där hänvisade jag till den Youtube-kanal som jag använde som källa för mina påståenden. Postum Humanitas".

Sen dess har den kanalen producerat många nya avsnitt. 50 st totalt plus fem som har undertiteln "Uppfölljningen".

Och jag är idag ännu mer övertygad om att detta nog är den bittra sanningen.

Sen får väl andra fortsätta att lansera polis-spåret, PKK, KGB, CIA eller teatermordsteorin bäst de vill. Flera av dessa är säkerligen dessuom till för att just förvilla ännu mer. SKapa fokusförflyttning så ingen ska börja gräva där det verklligen finns maskar att gräva upp.

Idag kom ett nytt avsnitt kallat "Avrundningen" där man redovisar fakta som jag själv aldrig hört förr men som är väl underbyggda som alltid. Fakta som gör att de små tvivel jag ibland känt inför anledningen till mörkläggningen nu raderas totalt. Det är en dryg timme långt men om nån av ordbrukarna läste min serie i somras och vill ha mer kött på benen tycker jag att ni ska ta den tiden som behövs för att lyssna igenom länken nedan

Här beskrivs en händelse året innan mordet samt händelser som ägde rum i början av 1986. Dessa fick mig att inse varför det blev så avgörande att besluta om att mörklägga alltihop. Det var alltså inte själva mordet som var hemligheten men det blev oundvikligt för att inte röja den operation som pågick samma kväll.

Övningen med Säpo, militären, Nato och Stay Behind-rörelsen fick på inga villkor komma ut.

Jag vet att skaparen av YT-kanalen arbetar för att väcka intresse från utlandet och på så sätt tvinga upp sanningen i ljuset. Att andra stater sätter press på Sverige. För mörkläggningen är oerhört välorganisrad.

Se gärna filmen och om du vill läsa eller läsa om mina texter så finns de i historiken från juli månad detta år.

Kyligt här på Sveriges midja idag så det blir nog att  hämta upp den varmare jackan från förrådet innan jag går ut med Thea nästa gång.

Snön som kom häromdagen är nästan borta. Jag fixade montering av sonens vinterdäck igår och ska sätta på mina egna imorgon då verkstaden är öppen igen. Gator och vägar är fria från is och snö så jag behöver inte jäkta med det.

Därmed önskar jag mina kära ordbrukare en fortsatt skön söndag i Tibro. Siljansnäs, Ramvik och Visby.

Vi ses! Nån gång...


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards