Alla inlägg den 12 oktober 2023

Av Göran - 12 oktober 2023 10:49

Av olika skäl missade jag sista avsnittet av "Vilket liv" i söndags. Så det är ju tur att man, via Play-tjänsten kan se det i efterskott vilket jag gjorde igår.

Jag har sett alla årets avsnitt och verkligen funnit det som bra underhållninng. Och tycker att det är bra att man inte gör för många avsnitt i rad. Sex delar tror jag att det var och det tycker jag är precis lagom. Då hinner ingen tröttna på upplägget utan man ser fram emot en ny säsong nästa höst.

För nog lär väl TV4 köra på i minst ett år till med tanke på vilken succé det varit hittills.

Och Lasse Berghagens avsnitt var inget undantag. Flera gånger längs resans gång såg man hur rörd han blev av alla hyllningar. Glad-TV brukar jag kalla såna program där man känner sig lite lyckligare efter än innan.

Annars var nog mitt favoritavsnitt i år det som hyllade Claes Eriksson från Galenskaparna. ALla programmen var dock bra underhållning.

Och höst som det är så börjar väl snart "Så mycket bättre" också. Och som oftast på senare år innehåller det ett flertal artister jag inte ens visste fanns. Vet inte om det är ett medvetet val man gör från produktionen eller om alldeles för många säger nej när de tillfrågas. Jag undrar fortfarande varför inte Dan Hylander ens fått frågan. För det vet jag att han inte har.

Men så stora som han och Py Bäckman var med sitt Raj Montana Band på 80-talet borde han vara intressant att ha med där. Kanske nästa år att vi får se honom eller Py (eller båda?) tolka andras låtar och lyssna när de själva tolkas av artistkolleger. Men vem skulle kunna göra den här bättre än Dan själv...?

En ganska tidig Raj Montana-hit från 70-talet men det är en personlig favorit hos mig. Deras mest kända låtar kom väl i mitten av 80-talet. 

Nåja, kanske nästa år... Den som lever får se!

Sen... har jag sett o läst senaste dagarna hur SD vässar klorna och blir mer tydliga med hur vi ska ktympa antalet misshagliga männiiskor i landet. Med lagar om skyldighet för lärare och dagispersonal att ange misstänkta som kanske inte har här att göra. Men stramare regler om vem som ska kunna släppas in framöver.

Samt militära insatser mot kravaller. Fjuniga 18-19-åringar som nyss lärt sig hantera vapen ska alltså sättas in för att förstärka polisen vid oroligheter. Det vore både bättre, billigare och smartare att fixa integrationen!

Jag minns med saknad en tid då "SD" bara var en förkortning av hockeytermen "Sudden death". Nu börjar jag undra om förkortningen är bara en slump eller om det finns en tanke bakom...

Därmed tackar jag mina kära ordbrukare för visat intresse! Och kom ihåg att ingen har någonsin dött av att kommentera ett blogginlägg. Såvitt jag vet, i alla fall...

Fortsatt trevlig torsdag på er, kära ordbrukare i Hästveda, Hjoggböle, Alunda och Ödeshög.

Risken finns att jag kommer tillbaka...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards