Direktlänk till inlägg 3 mars 2023

Redan vår?

Av Göran - 3 mars 2023 11:54

Vi har vårväder här på Sveriges midja sen 3-4 dagar tillbaka. Igår morse tittade jag på  den stora snöhög som lasmskinerna skottat upp mellan parkeringsplatsen och gatan och konstaterade att den var ungefär jämnhög med mig. Och imorse, på morgonpromenaden med Thea var den knappt ens hälften så hög som jag. Det har gått så fort den här veckan att jag börjar undra när bakslaget kommer. När kommer snöstormen och polarkylan tillbaka och slåt klorna i oss?

På de här breddgraderna får man ju vara beredd på det åtminstone den här månaden ut. Och även en bit in i april om vi har riktig otur. 

Sist jag skrev här så ondgjorde jag mig över den dryge Viktor i Farmen och nu har det bildats en ny liten pakt där. Viktor hade väl nästan helt bestämt sig för att välja Artin som förstekämpe men ändrade sig och tog Christoffer istället. Så nu har Artin kommit överebs med Christoffer att välja honom som andrekämpr. Vinnaren blir ny storbonde och skickar Viktor till tinget som förstekämpe. Jag vet inte riktigt vem av herrarna jag ska hålla på men jag gillar deras plan. Tycker att det är hög tid arr Viktor sätts på prov. Vågar han sen välja en manlig motståndare tror jag knappast att han törs gå upp mot Nebil i någon gren. Tar han Sebastian så riskerar han att Sebbe väljer kunskap där han är överlägsen Viktor.

Så jag gissar att Vikttor tar Asiatou som har varit där kortare tid än han och därmed haft mindre tid på sig att plugga.

Men det är ju nästa vecka, det. Nu inväntar jag söndagen då det blir kamp i tinget.

Innan dess kommer det ju en lördag också med Timråmatch i TV;n. Oskarshamn borta är det som gäller då och spelar man lika bra som igår mot Linköping på deras hemmaplan så har vi en bra chans. Smålänningarna har ännu inte vunnit nån match mot Timrå den här vintern, en statistik jag gärna ser att de förlänger imorgon.

Efter det är det bara två matcher kvar av grundserien och sen blir det slutspel. Där har inte Timrå varit på mer än tio år så jag ser verkligen fram emot det. Särskilt som de flesta av toppspelarna i laget börjar visa stigande form.

Därmed ska jag avrunda det här och ta mig till affären och handla hemnågra saker. Så jag önskar mina kära ordbrukare en fortsatt angenäm fredag i slott och koja, i storstad eller bondhåla.

Vi ses! Förr eller senare...


 
 
wiolettan

wiolettan

3 mars 2023 17:08

Det går fort undan med snösmältningen då solen tittar fram och det blir plusgrader. Men, att det gick så fort.
Jo visst, det kommer bakslag, det får vi vara beredda på. Här har vi några plusgrader på dagarna men minus på natten.
Förstår att det går bra med din fina inneboende, eller de blir ju som familjemedlemmar.
Du kommer ut mycket och kör diet så snart väntar jag mig ett bevis på viktnedgången genom ett nytt foto. Skulle det kunna vara något tänkbart?
Ha det bra!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Göran

3 mars 2023 17:36

Inte alls omöjligt att jag fixar en ny bild med tiden. Den jag har nu är väl några år gammal men den jag hade innan hade jag nog från början. D.v.s 2009

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Av Göran - Tisdag 16 april 12:28

Har ni tänkt på att kungen har namnsdag idag igen?  Nej det är varken Carl, Gustaf, Folke eller Hubertus i almanackan. Men det är... DEN SEXTONDE!!! Jodå, jag vet att jag skrivit den förut en gång men eftersom jag kom på det så återanvänder jag d...

Av Göran - Måndag 15 april 18:46

  Så har jag då äntligen fått träffa mitt allra första barnbarn. Min vackre dotterson Luis i sin bilbarnstol på golvet i mitt kök. De anlände i eftermiddags, de nyblivna föräldrarna med sitt lilla underverk. Och nu har jag fått hålla honom, snif...

Av Göran - Lördag 13 april 08:50

Facebook kan vara roligt ibland och har jag inget bättre för mig kan jag ju alltid fördriva tiden med att spela Quiz Planet, frågesportspelet där man kan spela med sina nätvänner och tävla i kunskap. Eller kanske snarare en blandning av tur och kunsk...

Av Göran - Torsdag 11 april 11:59

Det här blir mitt  sista inlägg som tar upp religioner. För den här gången, åtminstone! Möjligen återkommer jag till ämnet nån gång i framtiden, det får vi se. Jag vill vara tydlig med att jag inte missunnar någon deras tro. Eller att jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards