Alla inlägg den 22 mars 2023

Av Göran - 22 mars 2023 21:00

Lite tomrum är det fortfarande, som jag var inne på häromndagen, efter avslutet av årets Farmen. Men med all spännande hockey som erbjuds i dessa dagar så är det ganska lätt att komma över saknaden efter Farmen.

Självklart har jag det mesta av mitt fokus på Timrås kvartsfinal mot Örebro och igår kväll blev det ju ganska sent eftersom avgörandet inte kom förrän i början av den femte perioden.

Efter en heroisk insats där man först vände underläge med 1-3 till likaläge 3-3 i tredje perioden och senare vann i förlängningen kändes det lite som om momentum flyttats över till Timrås fördel.

Vi ligger visserligen under med 1-2 i matcher men efter hjälteinsatsen i Örerbro känner jag att vi har minst lika stor chans som de att gå vidare till semifinal.

Annars så har bloggens bacspegel talat om för mig att det i dagarna gått hela sju år sedan jag och Madame Citroen blev ett par. Bara en bil har jag haft lika länge och det var min andra bil i livet, en Ford Granada av årsmodell 1975 B. Det där med "b" kom sig av att från och med 1976 skulle alla bilar ha avgasrening och de som inte hade det fick inte ha årsmodellen 1976 i registreringsbeviset utan fick heta 1975 B.

Min Granada hade inte det och var alltså av årsmodell 1975 B. Alltså en 76;a utan avgasrening.

Madame Citroen har dosk inte bara avgsarening utan även katalysator så hon är mycket mindre skadlig för miljön än min Ford Granada var. Ändå känner jag att det nog börjar bli dags att byta ut henne mot något modernare och kanske framför allt, mindre bränsleförbrukande.

Men så länge varken Eurojackpot eller travspelen levererar så får jag väl försöka hålla henne rullande ett tag till.

För idag finns inga slantar att betala ett bilbyte med.

Idag är också dagen då sex år gått sedan Sven-Erik Magnusson i Sven_ingvars lämnade oss och jag vill gärna hedra honom med en av deras sånger. Denna låt skapades ursprungligen av Dan Hylander men gavs till Sven-Ingvars artt spela in och få en hit med. Tack för visat intresse!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards