Alla inlägg den 8 januari 2023

Av Göran - 8 januari 2023 09:11

Idag fyller jag fjorton år. Som bloggare i detta forum, alltså. I människoår skulle ju inen tro mig om jag påstod att jag vore tonåring. Och tack och lov för det! För även om de åren var en väldigt fri och rolig tid så var de ju även ångestladdade och osäkra på många vis.

Men det har alltså gått så många så sedan jag publicerade mitt allra första inlägg här. Undrar just hur många fler jag har skrivit och lagt ut tull allmän beskådan sen dess!

Nä, inte ids jag räkna men några tusen måste det ju vara. Och merparten av dem har väl inte haft något större värde för någon annan än möjligen mig själv när jag ser i backspegeln vad jag tänkte och tyckte på samma datum x antal år tidigare. Men då och då dyker det ändå upp något litet guldkorn i samlingen.

Många av mina bloggkolleger genom åren har försvunnit från bloggplatsen och i några fall undrar jag var de blev av. En herre från Norrbotten som jag kommunicerade mycket med under de första åren försvann plötsligt men efter några veckor kom det ett meddelande från hans son eller dotter att han gått bort. Men lämnat en lite lotering nånstans att han ville att de skulle meddela mig eftersom vi blivit så goda vänner trots stor åldersskillnad. Han var dryga 80 och jag c:a 55 då. Bland övriga vet jag väldigt lite men jag hoppas de lever och mår bra. Som t.ex Zeunertz, Bitterhalvan, Orion och Gubbfan. Den sistnämnde berättade att han skulle bli av med sin uppkoppling så då är det ju svårt att blogga och kommentera andras bloggar. Men jag hoppas att också han lever och mår bra ändå.

Annars... så sitter jag och väntar på att min lilla sjusovare till hund ska stiga upp så vi kommer iväg ut på vår morgonrunda. Jag rastade henne vid halv tio igår kväll, snart 12 timmar sen men hon har ännu inte vaknat.

Nåja, det är väl egentligen bara bra om det inte är superbråttom på morgnarna.

Snöandet har upphört men enligt en granne har de visst hotat med plusgrader och regn idag. Ve och fasa om det slår in för då blri det sådär grishalt igen som under den gångna veckan.

Ha nu en fin söndag, kära ordbrukare i Mehedeby, Glomslöv, Upplands Bro och Ytterhogdal. 

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards