Alla inlägg den 21 januari 2023

Av Göran - 21 januari 2023 09:29

Idag är det Kramens dag! Visste ni det? Att jag vet det beror mest på bloggens backspegel. Så gott som varje dag går jag in och läser under rubriken "Tidigare år" och där hittade jag dessa fakta. Plus att det idag är tre år sen epoken Trump som president i USA tog slut. Och de har liksom inte låtit tala om sig på samma sätt sen dess, amerikanerna.

Nästa år får vi se om han lyckas komma tillbaka som republikanernas kandidat. För USA;s och världens skull hoppas jag inte det. Det sista vi behöver nu är väl en till stolle vid makten i ett av världens mäktigaste länder.

Sovit har jag gjort ovanligt bra inatt, hade masken på mig ända tills jag vaknade. Efter dusch och påklädning satte jag mig här med dagens första kopp kaffe för en stund sen. Och då dröjde det inte länge förrän jag hörde trampet av små tassar mot parketten i vardagsrummet och fröken Thea kom för att säga godmorgon.

Efter att ha klappat om henne en stund föreslog jag att hon skulle lägga sig och sova en stund till så nu snarkar hon bakom min rygg på min ännu obäddade säng. Hon får inte ligga där när jag gör det men dagtid trivs hon väldigt bra där. Nu lär hon väl snart vakna till och vilja gå ut en sväng men det är skönt att hon nästan aldrig har någon brådska på morgnarna.

På Farmen blev Tova förstekämpe och imorgon kväll får vi veta vem hon valt att tampas emot. Storbondens manliga pakt har varit på henne och föreslagit någon men jag vet inte vem. Av kvarvarande damer tvivlar jag på att nån av dem slår henne i någon fysisk gren. Men eftersom de får välja frit redan från början i år så kanske hon väljer en man och därmed tävlar i kunskap. Så den tuppigaste av tupparna kan faktisk bli utmanövrerad redan imorgon.

Jag talar förstås om Viktor, den unge blonde vikingen vars själförtroende inte vet några gränser.

Tova har ju läst på flitigt sen de fick sina bondepraktikor medan Viktor inte synts alls med nån bok framför ögonen. Och han har ju själv sagt att hans kunskaper om jordbrukets mysterier var lika med noll då han kom dit.

Så vi får se. Spännande blir det i alla fall.

Spännande blir det också att se om Timrå kan bryta sin negativa trend hemma mot Oskarshamn i eftermiddag. Jag har lite pyssel som ska göras klart här hemma innan dess men vid 15-tiden bänkar jag mig i soffan.

Nu sträcker Thea på sig och gäspar så jag anar att hon strax kommer att föreslå en morgonpromenad. Och det tycker jag förstås att hon förtjänar, klockan är ju snart tio.

Så... krama varandra nu, kära ordbrukare! Och hedra därmed "Kramens Dag" i Målilla, Askersund, Gnarp och Pajala!

Vi ses! Endera dagen...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards