Alla inlägg den 17 februari 2023

Av Göran - 17 februari 2023 12:26

Nu är det pausdagar i sändningarna av Farmen i TV4 och jag måste medge att det dår uppstår en viss abstinens hos mig för jag vill ju veta hur det går och vad som händer. Lite tråkigt att JC tvingades lämna för jag tycker att det behövs någon eller några människor med lite mer livserfarenhet än de där 25-30-åringarna som tror att de vet och kan allt.

Men det är som det är. hälsan måste ju alltid komma i första rummet.

Förvånad blev jag över valet av förstekämpe för jag var nästan säker på att Viktor helst ville få ut Sebastian. Men han valde Christoffer och på det valet plockade han säkert en och annan poäng hos de övriga delragarna. För det är fler som retar sig på honom än på Sebastian. Men tanken kanske är att Christoffer ska välja just Sebbe som andrekämpe och slå ut honom. Men det är jag inte så säker på att han gör i så fall. Vem av dem som är starkast rent fysiskt vet jag inte men kommer det till uthållighet så tror jag Christoffer får stryk. Men kanske är Christoffer så smart att han väljer Eddie för han är nog ännu mindre uthållig. Nåja, vi får se på söndag kväll.

Det går fort nu med ljustes återkomst. Igår när jag satte mig för att äta middag vid halv fem tittade jag ut och det var inte mörkt. Början til skymning skulle jag kalla det. Och det känns inte alls länge sen som det var kolmörkt redan strax efter tre på eftermiddagen.

Efter ett par tödagar har vi åter haft minusgrader de senaste dagarna och det är inte lika halkigt ute längre. Därför tänker jag nog ta en tur längs strandpromenaden här om en liten stund. I sällskap förstås av min fyrbenta sambo.

Hon är nyfiken på alla vi möter och tycks bli besviken för varje människa hon inte får hälsa närmare på. Eller hund för den delen. Det är tveksamt vilket hon är mest sugen på att gå fram och nosa på. Och när man kommer in sen så märks det tydligt om hon fått träffa många nya hundar och folk att hälsa på. Då går hon raka vägen in och lägger sig för att vila medan hon, efter ensamma promenader då det är tomt på både folk och fä, kan ha en massa spring kvar i sina korta små ben.

Hon är ju ingen stor hund men inte så himla liten heller. Schnauzern är liksom kompakt på nåt sätt och när vi var hos veterinären på kontroll så fick jag veta att hon väger nästan 8½ kg. Så jag gissar att rasen har en tung benstomme.

Det kan dock inte jag skylla på utan mina överskottskilon beror uteslutande på vällevnad och lättja. Men det går ju ändå åt rätt håll även om det går långsammare än då jag var yngre.

Men tid är ju det enda jag verkligen har gott om så det får väl gå i den takt det går.

Det stundar helg men det är ju inget som har nån större betydelse för mig. Jag åbäkar mig inte nåt extra utifrån veckodagarnas namn. Det jag mest ser fram emot, utom veckofinalen i Farmen på söndag, är väl nästa Timråmatch som går av stapeln imorgon. Igår var de i Örebro men räckte inte alls mot hemmalaget som vann med 4-1.

Men det är ju bara att ta nya tag! Bara att "bryta ihop och gå vidare"!

Vidare ska jag också gå nu i verkliga livet. Koppla min kära livskamrat och ta med henne ut på en stärkande promenad. Sen ska jag laga fetaostnbiffar med rostad blomkål och broccoli samt tzatsiki till. Jag förkokar blomkl o broccoli i fem minuter, spolar av dem med kallt vatten och rostar dem i airfryern. Särskilt broccolin blir vansinnigt god när den fått lite färg och blivit frasig i ytan. Och txatsiski är ju enkelt att göra. En skvätt turkisk youggurt med riven gurka, salt och peppar o en vitlöksklyfta eller två. Det blir nog två för hälsans skull.

Så därmed önskar jag trevlig fredagkväll och helg till mina kära ordbrukare i världens alla hörn!

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards