Direktlänk till inlägg 31 januari 2023

Mer Farmartankar

Av Göran - 31 januari 2023 21:34

Tänkte recycla rubriken jag använde ifjol samma dag så behöver jag inte hitta på en ny. Jag var inte så fel ute vad gällde storbondevalet. Sebastian var ju faktiskt en av de två jag trodde låg bra till.

Men att både förra storbonden OCH Andreas skulle välja att kasta in handduken och åka hem hade jag inte förväntat mig. De är ju inte på långa vägar de första som inser att det kanske inte  är värt en halv mille (eller rättare sagt CHANSEN till en halv miljon) att vara borta så länge från de nära och kära.

Just i Andreas fall tror jag att bråket med Christoffer spelade in mer än han erkände. Det pratade ju ut och sa båda att det var utagerat men min känsla var ändå att nog låg det och gnagde när Andreas fattade sitt beslut. Eller också bestämde han sig då Karin avslöjade att hon ville hoppa av och åka hem.

Tre stycken nya kom det in och dem får man väl försöka lära känna under resten av den här veckan. Även Torpet fick en ny deltagare istället för den av "Sandrorna" som bröt av hälsoskäl. Hon och den andra Sandra ska väl till Farmen imorgon så då får vi hoppas att ungtuppen och veteranen får nytt sällskap som de kommer bättre överens med

Allt ovan visste jag redan innan jag ställde mig i köket för att laga middag, hade streamat det i förväg. Och blir inte klockan alltför mycket när jag avslutat de här raderna så tänkte jag titta på förra veckans avsnitt av Marko och Irma innan jag lägger mig. Det är verkligen fint att se hur mycket Markoolio bryr sig om och ställer upp för sin mamma. Trots att hans uppväxt kantades av fylla, slagsmål och bråk innan Irma blev nykter. Sen är de ju också färgstarka personligheter också, båda två och därför gillar jag även det.

Än mer gillade jag resultatet från Timrås bortamatch mot HV71 ikväll. Mitt favoritlag inledde på bästa sätt och spelade ut smålänningarna efter noter i första perioden. Ledde i första paus med 2-0.

Men sen kom HV71 tillbaka och krigade in ett reduceringsmål. Och även den tredje perioden blev jämn men då HV71 tog ut målvakten i slutet för att försöka kvittera så kunde Timrå avgöra med ett 3-1-mål i tom bur.

I övermorgon kväll drabbar lagen samman igen men då spelar Timrå på hemmaplan.

Kvällspromenaden är avklarad för en stund sen och min lilla fyrbenta sambo snarkar så gott i sin hundsäng. Det lär hon fortsätta med åtminstone till framåt halv nio eller så.

Själv ska jag upp före sju för imorgon har jag bokat tvättstugan så jag får lite fler skjortor och underkläder att välja på igen. Sov goitt, kära ordbrukare i Laholm, Alunda, Hissmofors och Överkalix!

Vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Av Göran - Onsdag 17 april 10:45


Mitt lilla barnbarn slutar inte att fascinera mig. Igår var jag hemma hos exet på middag med dotter och mågämnet samt vår yngste son. När vi hade ätit klart satt lille Luis i sin pappas famn mitt emot mig vid bordet. Då plötlsigt fick vi ögonkontak...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards