Direktlänk till inlägg 22 september 2023

Fredag kväll på Sveriges midja

Av Göran - 22 september 2023 18:45

Lite grämer det mig att jag inte hade råd att behålla TV-paketet med SHL-hockeyn. Imorgon eftermidag går match fyra av stapeln i SCA arena i Timrå. Och det är ärkerivalen, arvfienden, länsgrannen Modo som står för motståndet.

Inte en enda biljett finns att få tag i utom möjligen om någon får förhinder och säljer sina via FB t.ex

I det betydligt blygsammare kanalpaket jag har nu ingår dock Sportkanalen och där visas en match per spelomgång. Och jag kan ju tycka att länsderbyt i Timrå borde vara intressant för dem att visa men de har valt att visa Malmö mot Färjestad istället. Av de tre omgångar som spelats nu har de redan visat Färjestad två gånger så man kan ju tycka att andra lag också kan få synas även för oss fattiglappar.

Ett herrans liv lär det dock bli med fullspikat på läktarna och säkert några busslaster från Örnsköldsvik med Modos anhängare. Och båda lagen tar alltid fram  vinnarskallarna i såna matcher. Det är liksom lite extra skoj att knäppa närmaste grannarna på näsan.

Timrå gäller förstås som favoriter efter sin fina säsong ifjol. Och Modo är nykomlingar. Men de har börjat bra ändå, Ö-vikarna. Det gjorde ju Timrå också i premiären mot Frölunda men sen dess har vi kammat noll på bortaplan mot först Luleå och sedan Skellefteå. Så bägge lagen vill spela för seger och det bådar ju gott för publikens del.

Men... det är ju fredag! Och därmed dragning i Eurojackpot! Där jag har en stående rad sen fler år. Nu gick visserligen jackpoten ut i tisdags, över 700 miljoner. Men de 119 millar som står på spel ikväll räcker ju gott till både utökat TV-utbud och allt jag behöver livet ut. Plus en jävla massa som jag kanske vill ha men inte alls behöver.

Ostaddigt väder de senaste dagarba med mulet och regnskurar så jag hat inte kommit iväg på några svampturer. Idag har det dock inte renat så håller det bara uppe över natten så kanske jag kan ta en sväng imorgon.

Sådär 25-30 mil söderöver har även trattkantarellerna kommit upp liksom sina syskon rödgul eller svart trumpetsvamp. Tänk om man kunde få hitta några svarta, det var rätt länge sen jag fick med mig några såna.

Därmed får jag nog tillönska mina kära ordbrukare en trevlig fredagkväll tillsammans eller var för sig i Hedemora, Gottsunda, Vessigebro och Storuman.

Ha det! Annars kanske nån annan har det...

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 september 2023 10:51

Jag har ju rödgul trumpetsvamp både torkad och i frysen så jag har plockat lite lingon förra veckan tillsammans med lillbrorsan och frun och det var trevligt att fika och vara i skogen i sköna luften

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Göran

24 september 2023 13:18

Gott att ta fram när mörkret ligger tungt. Har du dessutom tillgång till älgkött blir det ju magiskt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Söndag 28 april 07:29


  Nu har jag provsmakat! I somras hittade jag ju ett fabrikat av surströmming som jag aldrig ens sett eller hört talas om. Och än mindre smakat. I den FB-grupp för surströmmingsfantaster som jag är medlem av kom flera vitt skilda recensioner av ...

Av Göran - Onsdag 24 april 13:19

Onsdag. Mitt i veckan. Lill-lördag. Eller pig-lördag som några kallar det. Och äntligen har vi fått lite mer än enstaka plusgrader här på Sveriges midja. Efter 3-4 frostnätter och bara en eller två grader över noll om dagarna känns det skönt att slip...

Av Göran - Måndag 22 april 14:07

Idag blir det recykling i min blogg. Eller återvinning som det heter på svenska. Varför ska man skriva en ny blogg när det finns några gamla som jag är så nöjd med. Och varför ska inte jag få använda repriser när alla TV-kanaler gör det idelign?  Det...

Av Göran - Lördag 20 april 12:47

Nä, inte fanken blev det nån miljardvinst igår heller! Det blev som det nästan alltid blir. D.v.s noll rätt. En gång kändes det som jag varit nära storvinsten. För 4-5 år sen så var alla fem dragna nummer talgrannar med mina nummer. T.ex om jag had...

Av Göran - Fredag 19 april 17:57

Jaha! Så var det fredag igen då! Till glädje för alla skolbarn och vuxna med dagtidsjobb. För skiftarbetare och pensionärer spelar ju dagarnas namn inte så stor roll. Numera är det ju inget som hindrar att man åker och storhandlar på en söndag hell...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards