Alla inlägg den 15 december 2021

Av Göran - 15 december 2021 15:13

En bra tisdag ser ut att följas av en riktigt bra onsdag! Jag köpte mig en Harry-påse på V64 igår kväll och fick lite mer än bara pengarna tillbaka. INgen förmögenhet på långa vägar men i alla fall drygt dubbla insatsen. Och det räcker ju för att göra en glad. Och idag var det domens dag för yngste sonen. Han körde upp för körkortet och klarade det galant.

En milstolpe för honom att klara av nåt så viktigt helt av egen kraft. Trots diagnoser som hindrar en aning.

Men han känner ju sina egna begränsningar och är mkt bättre på att kompensera dem på olika sätt. Så han är glad och jag är också glad. För hans skull förstås men lite också av rent egoistiska skäl. Vet att jag kommer att bli bortbjuden inom ganska snar framitd och kan då anlita honom som chaufför så jag slipper ta buss eller taxi hem. Praktiskt!

För att fira det har jag lovat att bjuda honom på middag på hans favoritpizzeria på Alnö strax utanför stan.

Det har varit en del utemat på sista tiden men körkortet tycker jag ändå är skäl nog att fira.

Så det fick bli bara en kort blänkare idag. Men vi ses igen! Förr eller senare...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards