Direktlänk till inlägg 15 december 2021

En bra onsdag trots vintermörkret

Av Göran - 15 december 2021 15:13

En bra tisdag ser ut att följas av en riktigt bra onsdag! Jag köpte mig en Harry-påse på V64 igår kväll och fick lite mer än bara pengarna tillbaka. INgen förmögenhet på långa vägar men i alla fall drygt dubbla insatsen. Och det räcker ju för att göra en glad. Och idag var det domens dag för yngste sonen. Han körde upp för körkortet och klarade det galant.

En milstolpe för honom att klara av nåt så viktigt helt av egen kraft. Trots diagnoser som hindrar en aning.

Men han känner ju sina egna begränsningar och är mkt bättre på att kompensera dem på olika sätt. Så han är glad och jag är också glad. För hans skull förstås men lite också av rent egoistiska skäl. Vet att jag kommer att bli bortbjuden inom ganska snar framitd och kan då anlita honom som chaufför så jag slipper ta buss eller taxi hem. Praktiskt!

För att fira det har jag lovat att bjuda honom på middag på hans favoritpizzeria på Alnö strax utanför stan.

Det har varit en del utemat på sista tiden men körkortet tycker jag ändå är skäl nog att fira.

Så det fick bli bara en kort blänkare idag. Men vi ses igen! Förr eller senare...

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 december 2021 09:30

Nog är det verkligen något att fira. Att ha körkort är ju nästan en nödvändighet kanske inte så mycket för er som bor i stan men här kan man inte klara sig utan och det är synd om alla ungdomar som inte har råd att betala körlektionerna och inte har föräldrar som kan ställa upp. Jag tog körkort först när jag var 29 år bara av den anledningen och det var hemskt men det gick men förfärligt var det. Jag hatar att köra bil men det är ju en av de saker som man nåste göra liksom mycket annat.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Göran

17 december 2021 19:03

Jag har alltid tyckt om att köra bil. Men på senare år undviker jag helst att köra några längre sträckor i mörker. Särskilt vid regnväder. Mörkt o blöta vägbanor gillar jag inte. Men i dagsljus kan jag njuta av en åktur, både som förare o passagerare (om föraren är nån jag litar på)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran - Måndag 13 maj 08:23


Den trettonde idag. Men inte fredag den trettonde som jag hade som rubrik på mitt hittills enda blogginlägg för detta datum. Lite märkligt att det bara finns ett eftersom jag redan för två år sedan satte upp målet att varje datum på året skulle inneh...

Av Göran - Söndag 12 maj 06:08

Ibland undrar jag om demensen redan börjat smyga sig på mig. Fast om jag bara tänker efter en aning så vet jag ju att det inte är nåt nytt. Att då och då vara lite disträ är kanske en del av min personlighet. Då låter det genast mindre negativt. Bä...

Av Göran - Lördag 11 maj 11:18

Nu är det en tid på året som jag, som barn och tonåring, såg fram emot rätt länge. Eller... Rättare sagt så är det  TVÅ tider på året som jag såg fram emot då. Samtidigt dessutom! Dels är det ESC-finalen ikväll. Stora "Mellon" alltså. Fram till kan...

Av Göran - Onsdag 8 maj 10:20

"Alla klagar på vädret men ingen gör nåt åt det!" Nej, hur skulle vi kunna det? Men klaga kan vi ovh klaga har vi (jag) rätt att göra idag. Maj månad är åtta dagar gammal och utanför fönstren yr det snö i luften.  SNÖÖÖ!!! I MAJ??? Ska det VARA s...

Av Göran - Lördag 4 maj 20:06


Bortrest i några dagar och fick möta våren i sin prydno nere i Södemanland. Men sen jag kom hem till Sveriges midja har det hänt massor här också när det gäller utveckling av ny årstid. Efter två dagar med strålande sol fråb klarblå himmel och förs...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards