Alla inlägg den 7 februari 2024

Av Göran - Onsdag 7 feb 19:59

Har precis nyss kollat på onsdagens avsnitt av Farmen och känner mig säker på några saker efter det.

Oavsett vem Jennifer väljer som förstekämpe så har hon skrivit under sitt eget avsked från den här dokusåpan.

Hon ska välja förstekämpe imorgon kväll och jag, och säkert många med mig. kan inte tänka oss annat än att hon kommer att välja Ronja.

Vem sen Ronja väljer att tävla emot kan jag inte ens gissa men vad jag är helt säker på är att nästa veckas förstekämpe kommer att vara Jennifer.

Nu har hon precis hela gruppen emot sig!
Jag menar... Först sitter hon ensam med Ronja, som tog inititivet till att försöka skapa försoning dem emellan och säger till henne i en jävligt hård ton att "Du betyder INGENTING för mig!" plus ungefär att om Ronja känner sig kränkt av henne så är det Ronjas eget fel.

Sen sitter hon och bölar om att HON själv är utfryst, mobbad och Gud vet allt!!!

I mina ögon är Jennifer en sån där människa som tror att hela världen kretsar omkring just henne. Att hon är universums medelpunkt och alla, verkligen ALLA, borde förstå hur svårt HON har det.

Jennifer är för mig ur-mobbaren! Den som helt skiter i hur hennes ord och handlingar kanske sårar andra. Blir de sårade så är det deras eget fel, tycker hon.

Därför hoppas jag att hon blir nästa veckas förstekämpe och att vem hon än väljer att tampas med skickar hem henne med svansen mellan benen.

Jag är så jävla trött på egotrippade snorungar som tror att de är viktigast i världen och att de kan bete sig hur som helst utan konsekvenser. Köra rakt över andra som en bulldozer och sedan sitta och snyfta när de får en motgång. Och som utan att skämmas uttrycker sig som hon gjorde flera gånger inför alla. Typ "Ät mitt bajs!"

Är det så hon pratar hemma med familj, vänner, kolleger? Vad tycker hennes barn om hur deras mamma uppträdeder på TV. Och hennes föräldrar, vänner m.fl.?

Som jag trodde skickade hon sina manliga kumpaner till Torpet för att rädda dem. Men därifrån kan de knappast ge tillbaka genom att rädda henne.

Herren ger och herren tar, säger man väl. Och i det här fallet hoppas jag att Karma kommer ifatt Jennifer och att hon lär sig läxan av det också. För sådär uppför man sig bara inte!

Det var ju även en liten incident kring lunch eller middag. Där Magnus frågade om hon hade utsett vilka som ansvarade för det.

Det heter ju att storbondens ord är lag på Farmen och rollen består ju av att styra upp så att allt fungerar men då väljer Jennifer att beklaga sig över att "vusna människor inte kan fatt egna beslut".

Men hallå, det här är Farmen, inte vardagen utanför. Där ska storbonden organisera, styra och ställa och bestämma. Peka med hela armen och säga att "du gör det och du gör det"!

Har man tagit på sig den rollen får man axla den också i min värld. Då står man inte och skriker "Ät mitt bajs!"

Det om detta... Så hur orkar jag ens bli upprörd?
Jo, bland annat eftersom Jennifer behandlar Ronja som hon gör!
Jag har själv upplevt mobbing i barndomen och är väldigt bestämd i åsikten att det är den som blir kränkt som avgör vad som är kränkande. INTE förövaren!!!

Så den dag hon skickas ut från den här tävlingen kommer jag inte att sörja ett ögonblick.

Förvisso är också Jennifer en människa som förtjänar att bli juste och rättvist behandlad. Men beter man sig som hon gör mot nån annan kanske man måste få smaka på sin egen medicin för att förstå vad man måste ändra på.

Nu väntar jag bara på morgondagens avsnitt för att se om jag fär rätt om veckans förstekämpe. Jennifer har ju fortfarande chansen att bevisa att hon har lite hjärta genom att INTE välja sitt mobboffer, Ronja.

Imorgon kväll vet vi svaret!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards