Alla inlägg den 21 februari 2024

Av Göran - Onsdag 21 feb 10:29

Precis som jag gör, så gott som varje dag, började jag mitt surfande med att titta in på bloggen och kika på mina gamla inlägg från tidigare år. Så nu vet jag att om du vill ha bra recept på både Pekingsoppa och ett lättbakat lingonbröd så kan du klicka på "Tidigare år" och sen "För 15 år sedan".

Pekingsoppan var det jättelänge sedan jag lagade så jag tror nästan att jag ska ta fram lite kyckling ur frysen och göra den igen. Det blir ju dessutom flera middagar att frysa in också.

Jag har ju dessutom förbrukat den soppa jag hade kvar, sista pytsen kålsoppa åts upp häromdagen. Men soppor av olika slag är ju bra vintermat, de värmer liksom. Och med en brödbit med god ost på så mättar det ju bra också.

Ifjol, den här dagen, skrev jag om Farmen och jag mindes faktiskt människorna jag skrev om då.

Igår kväll blev det lite dramatiskt då Desirée blev hastigt sjuk och tvingades söka vård.

Men, tack och lov, så löste sig allt till det bästa och hon kom tillbaka piggare än då hon åkte.

Igår skrev jag att oavsett vem Levin tar som andrekämpe så skulle jag hålla på Levin i Tinget på söndag.

Idag är jag inte riktigt lika säker på det. Efter att ha sett hans reaktion på Pehr försök att varna honom för paktens planer att få ut honom. När jag hörde hans tankar kring den saken insåg jag att han kanske inte är den skarpaste kniven i lådan, som man säger, av årets deltagare.

Han talade om hur han upplevde sig lurad förra gången han tävlade och hade lovat sig själv att inte gå på sånt den här gången. Även hans pappa hade varnat honom innan han åkte att han skulle tänka sig för mer.

Änd lät det som om han sväljer paktens beten med hull och hår.

Och i det läget tänker jag...; Okej, gör som du vill! Men gnäll inte efteråt om du blir lurad en gång till.

Det finns inte mycket jag känner mig säker på gällande slutsegrare eller ens finalister i år.

Men så mycket vågar jag påstå att Levin kommer inte att finnas med hela vägen mot finalen.

Hoppas gör jag på Pehr, Desirée och den Cornelia som just nu är på Torpet. Sen tror jag även att Magnus kan komma långt om han fortsätter att spela sina kort väl. Han undviker konflikter och jobbar bra med uppdragen.

Snöat har det gjort också inatt igen. Inga förskräckliga mängder men nog ligger det väl en halv decimeter på Madame Citroen som jag måste sopa rent om jag ska ut och åka nånting.

Men det får vi se sen. Ska ägna en stund åt pälsvård och kloklippning på lilla sambon nu och därmed ska jag försöka knyta ihop den här säcken innan jag loggar ut och ägnar en stund åt henne.

Så jag önskar trevlig lill-lördag till alla mina kära ordbrukare frånTreriksröset till Skanör.

Hitta på nåt kul idag! Åk ut och shoppa lte onödiga saker om det är vad du gillar bäst. Laga nåt extra smarrigt till middag och korka upp en flaska gott vin! Eller gör en sockerkaka och bjud hem dina grannar på kaffe och nybakat.

Eller bara lägg dig på rygg i snön och gör en snöängel!

Kort sagt - Ta vara på dagen! Fånga den och gör den till din! Carpe Diem!

För den kommer aldrig tillbaka!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards