Alla inlägg den 6 februari 2024

Av Göran - Tisdag 6 feb 08:26

Lite mer kylslaget idag i Sundsvalls södra utkanter. -13 säger väderappen i mobilen men jag har inte varit ute ännu så jag hoppas det blir lite mildare innan jag måste ta ut Thea på dagens första promenad.

I flera dagar nu har det varit "bara" 5-6 minusgrader och det kan jag absolut stå ut med. Det är väl egentligen så jag vill att vintern ska vara så här års. Hellre det än det där slasket som vi fått så mycket av på senare år.

I Farmen känns det som om det håller på att hända nåt med grupperingarna. Den lilla pakten blev ju en man mindre i söndags till deras stora förtret. Och igår lade ju nya storbonden ut trevare till först Cornelia som tackade nej till att bli Jennifers nattkompis. Därefter till den nyaste från torpet, Maxine.

De börjar visst få lite kalla fötter i den där lilla gruppen som har så höga tankar om sig själva. Och jag förstår inte alls varför de spelar förnärmade då de andra kallar deras sammanslutning för just en pakt. För det är ju så uppenbart att ingen kan undgå att fatta det.

Och jag tror att de bara kommer att förlora på det för nu har de i stort sett alla de andra emot sig. Särskilt nu sen Maxine kom in för den damen har både fysisk styrka, teknik och pannben. Dessutom har hon en hel del innanför det där pannbenet också. Så jag kan tänka mig att hon även har pluggat bondepraktikan ganska flitigt.

Spännande ska det bli att få se vilka hon skickar till torpetkampen. Tar hon båda sina killkompisar för att rädda dem en vecka till och därigenom säkerställa att nån från andra sidan slås ut i Tinget på söndag?

Eller tänker hon på nåt annat sätt?

Tvättstugedag är det också och första maskinen är snart klar. Har bytt lakan i sängen och handdukar i badrummet så jag tror jag ska ägna dagen åt att luffa runt en sväng med snabeldraken och därefter med golvmopp och skurhink.

Det blir inte lika smutsigt inne på vintern när inte lika mycket barr, grus, gräs och små kvistar följer med i Theas lurviga päls och sen faller avi lägenheten. Därför var det ovanligt länge sen jag storstädade här hemma.

Har skärrpt till mathållningen lite igen efter fattigmånaden januari då jag valde att äta så billigt jag kunde istället för att snåla med kolhydraterna. Idag blir det nog att ta fram en av pytsarna från senaste koket av kålsoppa till middag. Frukost blir en omelett med lite rester, tar vad jag hittar.

Innan dess ska tvätten hängas på tork och lakanen ska in i maskinen samt att min fyrbenta lilla sambo ska rastas.

Därmed önskar jag mina kära ordbrukare en härlig februaritisdag i Laisvall, Ödeshög, Vimmerby och Gnarp.

Kort sagt; Var ni än är och vad ni än har för er där!

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards