Alla inlägg den 23 februari 2024

Av Göran - Fredag 23 feb 21:53

I bloggens backspegel är det just nu mycket som handlar om Farmen och Torpet. För fyra år sedan skrev jag om "Jens Norrland" som då var min personliga storfavorit till slutseger i tävlingen om en halv miljon.

Så blev det nu inte och kanske gissar jag fel även detta år.

Men... för att, om möjligt, ta ner Fredrik. Tim, Corennlia och Jennifer lite på jorden igen så kan jag säga att.....

Att jag inte kan minnas ETT enda tillfälle då lathet, okunskap eller taskig attityd till uppdragen nånsin fört en enda deltagare till vinst av en halv miljon eller ens till final.

Den slappa attityd som alla de visat och visar upp kommer garanterat att också bli deras biljett hem fråm tävlingen om en halv miljon kronor. Särskilt då Tims och Fredriks inställning att göra så lite de kan komma undan med och bara flyta med. Men även tjejernas (inom pakten) inställning till sina medtävlare.

På söndag hoppas jag att Levin skickar hem åtminstone en av dem. Levin själv kommer knappast heller att vara kvar till finalveckan men innan han åker hem hoppas jag att han skickr ut en av dessa med obefogade självförtroenden.

Vem det blir kvittar egentligen men mitt personliga hopp är att han väljer nån av tjejerna i pakten.

Och till nästa säsong... Ska de skicka in någon föredetting ur Farmens historia så varför inte ge just Jens en extra chans.

För fyra år sedan var han min värdige vinnare men p.g.a sin handskada klarade han inte att stå och hålla mjölkkannorna lika länge som sin motståndare. Hade han inte gjort sig illa tror jag att han hade vunnit då.

Här på Sveriges midja har slasket och tövadret regerat igen nu i ett par dagar och det är rejält blött ute  igen.

Smältvattnet rinner längs våra skor och tassar varje gång vi går utanför porten.

Och det är väl förstås på gott och ont.

På gott därför att inte kylan biter lika hårt och på ont för att man tvingas vada i snöslask...

Men det kan vi ju förstås inte göra ett skit åt utan det är bara att hacka i sig och "gilla läget"!

Har lagat och ätit kalops idag och bara det är ju en högtidsstund i livet. Så här såg det ut för några timmar sen i min slowcooker....

 

Flera små aluminiumformar står numera i frysen för kommande dagars njutningar. Imorgon tror jag att jag ska försöka hitta på nåt med kyckling.

Men det blir en senare fråga. Nu vill jag bara tillönska mina kära ordbrukare en angenäm natt tillsammans eller var för sig i Nödinge, Hallstahammar, Ödeshög och Hjoggböle.

Vi ses igen! Kanske förr än ni anar...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards