Alla inlägg den 24 februari 2024

Av Göran - Lördag 24 feb 21:10

Skapa gärna inlägg från den tid som just ju råder. Skriv om Farmen/torpet eller Melodifestivalen. När det gäller det sistnåmnda så är jag inte med ett enda dugg!
Så där får du vara helt oemotsagd oavsett vad du skriver för jag vet inte ett skit om den.

Förra veckan var det helt självklart att inte titta eftersom då Gunilla Persson skulle delta.

Vilka som deltar den här veckan har jag ingen som helst aning om men har ändå inte ägnat en sekund av min lördagkväll åt detta jippo. Så jag säger som jag brukar att "rätt låt vann" utan att ha en endaste aning om vem som gjorde det.

"Rätt låt vann" eftersom den låt som fick flerst röster gick ut som segrarer.

Vem eller vilka som gjorde det har jag alltså ingen aning om men stöder mig på den gamla sanningen att den som fick flest röster gick ut som segrare.

Och då var det väl också "rätt låt som vann"???

Själv har jag ägnat mig åt att se highlights från Timrå IK;s hemmamatch mot svenska mästarna Växjö Lakers.

Samt att i viss mån kommentera galna idéer i de olika FB-grupper som finns rörande mordet på vår statsminister för snart 38 år sedan.

Ju mer tiden går sedan mordet, desto tydligare blir det för mig vilka som är intresserade av att lösa det och vilka som jobbar för att .fortsätta att mörklägga det.

Men jag ska inte fördjupa mig i det mer. Det försökte jag med i somras men kunde snabbt kontatera att väldigt få var intresserade så därför lade jag ner saken.För mig känns det ändå rätt egendomligt att inte fler intresserar sig för förra århundradets mest märkliga mord och dess följder.

Men det är förstås bara att acceptera att det är som det är och hoppas att tiden ändå tar fram sanningen i ljuset som jag hoppas och tror...

Imorgon är det söndag igen och därmed timslångt avsnitt av Farmen. Det ser jag fram emot och hoppas att det går någorlunda som jag hoppas.

Fåt kanske återkomma till det när jag har facit i handen!

Nu ska jag kolla av mitt ravspel för dagen och hoppas att det gör mig åtminstone lite försmögen.

Och om det INTE går som jag hoppas så får jag väl repa nytt mod inför kommande vecka.

För ni vet väl att... HOPPET är det sista som överger människan!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards